۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۷۴۴۲

150هزار نفر تامین کننده امنیت جام جهانی برزیل

خبرگزاری رسا ـ برزیلی ها از صرف کلان هزینه های دولت برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال به شدت خشمگین هستند. به اعتقاد آنها 11 میلیارد دلاری که دولت برای برگزاری مسابقات هزینه کرده است باید صرف نیازهای اساسی جامعه همچون آموزش پرورش، بهداشت، مسکن و حمل و نقل عمومی می شد.
ماموران پليس برزيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: یکصد و پنجاه و هفت هزار مامور پلیس و نیروهای قوای 3 گانه ی ارتش برزیل، امنیت کشور را در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال 2014 برقرار خواهند نمود.


به گزارش این خبرگزاری؛ مرزهای زمینی برزیل نیز به شدت توسط نیروهای ویژه این کشور کنترل خواهد شد. همکاری این نیروها هم برای تضمین امنیت گردشگران و میهمانان در زمان برگزاری مسابقات و هم برای جلوگیری از تظاهرات مردمی و موج های مخالف است.


شایان ذکر است از مدتی قبل موج عظیمی از مخالفت های مردمی به دلیل سرمایه گذاری کلان و اسراف هزینه های نجومی برای برگزای این مسابقات در برزیل به راه افتاده است. به گفته معترضان، این هزینه ها باید برای تامین نیازهای اجتماعی مردم مصرف شود.


لازم به ذکر است مسابقات جام جهانی فوتبال 2014 در برزیل، کمتر از 3 هفته ی دیگر برگزار خواهد شد. این در حالی است که در طرف دیگر ماجرا همچنان شاهد برگزاری راه پیمایی و اعتراضات گسترده ی مردم در شهرهای مختلف برزیل هستیم.


وزیر دفاع برزیل اعلام کرد که برای برقراری امنیت در زمان مسابقات، 57 هزار نفر از نیروهای هوایی، زمینی و دریایی به کار گرفته خواهند شد. همچنین حدود 21 هزار سرباز ویژه نیز در حالت آماده باش قرار دارند تا در زمان ناآرامی ها بتوانند با پشتیبانی از نیروهای پلیس، اوضاع را به کنترل خود در بیاورند. در سال 2012 میلادی، وزارت دفاع برزیل، برای نوسازی و پیشرفته سازی ارتش به منظور برقراری امنیت در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی 2014 مبلغی به میزان 709 میلیون رئال (حدود 322 هزار دلار) هزینه نمود.


در همین زمان، وزارت دادگستری برزیل با اطمینان، خاطر نشان کرد که موج تظاهرات اخیری که در کشور بوقوع پیوسته، همچون تظاهراتی که در سال گذشته و در پی برگزاری جام کنفدراسیون ها در برزیل اتفاق افتاد، نخواهد بود.


گفته می شود که نیروهای امنیتی برزیل در 12 شهر میزبان جام جهانی و پایتخت ایالت های "ویتوریا"، "ماسییو" و "آراکاجو" حضور مداوم خواهند داشت. عملیاتی که به "آگات 8" نام گذاری شده است نیز مسئولت کنترل امنیت در مرزهای 16،9 هزار کیلومتری برزیل با 10 کشور همسایه را در بر می گیرد.


صدای روسیه به نقل از وزارت دفاع برزیل در این رابطه گزارش می دهد که برقراری امنیت در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی برای این کشور رقم به میزان 1،9 میلیارد رئال (معادل 1 میلیارد دلار) هزینه برداشته است. خانم "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل پیشتر، برقراری امنیت کامل در کشور در زمان برگزاری مسابقات را تضمین کرده بود.


مسابقات جام جهانی فوتبال 2014 در کشور برزیل و از 12 جون تا 13 جولای 2014 میلادی در 12 شهر برزیل یعنی شهرهای "ریودو ژانیرو"، "ریسیف"، "سالوادور"، "سائو پائولو"، "پورتو الگره"، "مانائوس"، "فورتالزا"، "ناتال"، " بلوهوریزونته"، "برازیلیا"، "کویابا" و "کوریتیبا" برگزار خواهد شد.


یادآور می شویم که برزیلی ها از صرف کلان هزینه های دولت برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال به شدت خشمگین هستند. چراکه آنها اعتقاد دارند، این 11 میلیارد دلاری که دولت برای برگزاری مسابقات هزینه کرده است باید صرف نیازهای اساسی جامعه همچون آموزش پرورش، بهداشت، مسکن و حمل و نقل عمومی شود، نه خرج فوتبال.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات