۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۱۵۷

انتقاد چین از سخن پراکنی های آمریکا و ژاپن

خبرگزاری رسا ـ همایش امنیتی سنگاپور که دولت های آمریکا و کشورهای جنوب شرق آسیا در آن شرکت داشته اند با افزایش تنش میان چین با ویتنام، فیلیپین و ژاپن همزمان بوده است.
چاک هيگل و ژنرال گوانژونگ در همايش امنيتي سنگاپور

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: دولت چین از نخست وزیر ژاپن و وزیر دفاع آمریکا به دلیل سخنرانی های "تحریک آمیز" علیه چین در یک همایش امنیتی در سنگاپور به تندی انتقاد کرده است.
ژنرال وانگ گوانژونگ، معاون ستاد مشترک ارتش چین، گفت: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا با هماهنگی پیشین و تشویق یکدیگر در سخنرانی های خود به حمله به چین پرداخته اند.
به گفته وی؛ انتقاد این مقامات ژاپنی و آمریکایی از چین غیر قابل تصور و غیر قابل قبول بوده است.
چاک هیگل در سخنان خود گفته بود که دولت چین منطقه دریای جنوب چین را "بی ثبات" کرده و شینزو آبه هم قول داده بود که کشورهای همسایه چین در جنوب شرق آسیا را مورد حمایت بیشتر قرار دهد.
همایش امنیتی سنگاپور که دولت های آمریکا و کشورهای جنوب شرق آسیا در آن شرکت داشته اند با افزایش تنش میان چین با ویتنام، فیلیپین و ژاپن همزمان بوده است.
شینزو آبه نیز از نقش قاطع تر ژاپن در حل و فصل اختلافات منطقه ای سخن رانده بود و گفت: ژاپن قایق های گشت ساحلی در اختیار کشورهای همسایه، که نگران سیاستهای چین هستند، خواهد گذاشت.
چین، در مقابل، گفته است که آقای آبه برای تقویت سیاست امنیتی خود در منطقه از "افسانه" تهدید چین استفاده می کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات