۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۰۸۵۲۶
امام جمعه موقت تهران:

ولایت فقیه محور ثبات کشور در دولت های متفاوت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با هشدار به کسانی که نقشه کشیده اند تا یا ولی را عوض کنند و یا ولایت را بردارند، خطاب به این افراد گفت: شما با این نقشه ها فاتحه خود را خوانده اید و نزد مردم ارزش و اعتباری ندارید.
امام جمعه موقت تهران - مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام(ره) در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، ولایت فقیه را یادگار ارزشمند بنیان گذار انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ولایت فقیه مهم ترین و بهترین دستاورد امام(ره) برای نظام اسلامی و ملت ایران محسوب می شود.

به گفته وی رهبر کبیر انقلاب با درک صحیح و نگرش اسلامی خود از عمق عقیده ملت مسلمان ایران نسبت به دین مبین اسلام آگاه بود و به همین دلیل نیز برای برقراری حکومتی بر پایه جمهوریت و اسلامیت تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که امام خمینی(ره) تنها فرد در تاریخ است که حکومتی بر مبنای دو اصل جمهوری و اسلامی را پایه ریزی کرد، افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت ها در قالب جمهوری های غربی و یا کمونیستی شرقی تشکیل می شد اما امام(ره) با اعتقاد به باور اسلامی مردم، اقدام به تشکیل حکومت اسلامی در ایران کرد.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه نخستین اقدام امام خمینی(ره) در راستای تشکیل حکومت اسلامی را احیای اصل مترقی ولایت فقیه ذکر و اظهار کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی ولایت فقیه را معنا کرد چرا که این اصل استمرار راه انبیاء بود.

به گفته وی در زمان رژیم ستم شاهی دین مبین اسلام در بین مردم بود و قاطبه مردم به آن اعتقاد داشتند اما ابعاد اجرا نشده و فراموش شده آن در جامعه زیاد بود در حالی که امام خمینی برای احیای همین احکام فراموش شده الهی قیام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: برای پیاده شدن احکام اسلامی در جامعه نیز هیچ راهی به جز تشکیل حکومت اسلامی و رهبری حاکمی اسلامی که خدا به او اجازه حکومت داده؛ وجود ندارد.

وی با یادآوری این که در زمان مشروطه نیز علمای بزرگی به میدان آمدند و با همراهی مردم این نهضت را به پیروزی رساندند، افزود: اما در نهضت مشروطه به دلیل آن که پشتوانه ولایت فقیه و ساز و کار حکومت اسلامی نبود؛ این نهضت به بیراهه رفت و حاصل خون دل خوردن ها و زحمات مردم و علما را انگلیس استعمارگر درو کرد و از دیگ مشروطیت رضاخان قلدر بیرون آمد که چادر بانوان را از سر آنها کشید، مقدسات ملت ایران را به سخره گرفت، عمامه از سر علما برداشت و مجتهدان دینی را به زندان افکند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: رضاخان پس از مشروطه بزرگترین جنایت ها را در حق مردم و کشور ایران انجام داد اما همان علمایی که برای مشروطه تلاش کرده بودند؛ نتوانستند جلوی او را بگیرند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با احیای اصل ولایت فقیه و بسیج مردم توانست جلوی استبداد را بگیرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، اضافه کرد: ولایت فقیه و رهبری دینی عامل پیروزی انقلاب و تداوم آن بود، همچنان که می بینیم انقلاب مصر به دلیل فقدان رهبری دینی و ولایت فقیه به این روز افتاده و در فلسطین هم جوانان فلسطینی پس از 50 سال مبارزه با اسراییل، به دلیل نداشتن ولایت فقیه به مؤفقیت نرسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که دولت ها عوض می شدند و این دولت ها نیز گاهی با هم 180 درجه اختلاف و تضاد داشتند و یکی کشور را به یک سمت و دیگری به جهت دیگر می برد؛ محور ثبات کشور نعمت ولایت فقیه بود.

به گفته وی امروز متأسفانه برخی افراد حسود که نتوانستند در نظام جمهوری اسلامی به جایگاه ولایت فقیه برسند؛ برای مجلس خبرگان رهبری و ولایت فقیه مکر و حیله می کنند و در این تلاش خود در کنار دشمنان گام بر می دارند.

امام جمعه موقت تهران با هشدار به کسانی که نقشه کشیده اند تا یا ولی را عوض کنند و یا ولایت را بردارند، خطاب به این افراد گفت: شما با این نقشه ها فاتحه خود را خوانده اید و در نزد مردم ایران اعتباری ندارید./9314/پ202/ب

ارسال نظرات