۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۰۸۷۹۲

برگزاری مراسم ضد آلمانی در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتادمین سالگرد ورود نیروهای متفقین به سواحل نورماندی و نبرد با ارتش آلمان نازی، رییس جمهوری فرانسه از نقش مردم اتحاد جماهیر شوروی سابق در به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم تقدیر کرد.
رهبران آلمان و فرانسه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، در مراسم هفتادمین سالگرد ورود نیروهای متفقین به سواحل نورماندی و نبرد با ارتش آلمان نازی، رییس جمهوری فرانسه از نقش مردم اتحاد جماهیر شوروی سابق در به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم تقدیر کرد.

 

فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، در این مراسم، گفت: من باید بر سهم تعیین کننده مردمی که [آن زمان] مردم اتحاد جماهیر می خوانیدم، تأکید کنم، ما همچنین موظف به رسمیت شناختن آن چه هستیم که مردم برای آزادی ما و پیروزی علیه نازیسم انجام دادند.

 

در این مراسم که روز جمعه با حضور 18 تن از سران سیاسی جهان برپا شد، شمار قابل توجهی از سربازانی که در جنگ جهانی دوم شرکت داشته اند، نیز حضور داشتند.

 

در ششم ژوئن 1944 میلادی، 150 هزار سرباز از نیروهای متفقین به نورماندی در شمال فرانسه یورش آورده و به نبرد با ارتش آلمان نازی پرداختند، از این عملیات نظامی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اروپا یاد می شود./993/1409/ح

ارسال نظرات