۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۰۸۸۷۷
دبیرکل الوفاق بحرین خبر داد؛

سفر بدون اجازه به سلب تابعیت شهروندان منجر می‎شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق با اشاره به اینکه بحرین تنها کشوری است که تجمع مسالمت آمیز را ممنوع و تابعیت ساکنان اصلی را لغو می‌کند، تأکید کرد: قرار است در آینده نزدیک قانونی وضع شود که به موجب آن هر کس بدون اجازه سفر کند، تابعیتش سلب شود.
شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق بحرين
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت: قوانین حاکم در بحرین مخالف با دوره معاصر و مخالف با عقل و منطق است و همین امر موجب شده تا دنیا به دمکراتیک نبودن نظام بحرین و حقانیت درخواست‌های مردم پی ببرد.
 
وی با بیان اینکه وضعیت قوانین غیر منطقی در بحرین هرگز مردم را نمی‌ترساند و آنها را از مطالبه دموکراسی منصرف نمی‌کند، تاکید کرد که ملت بحرین همچنان به مطالبه حقوق مشروع خود تا استیفای کامل انها ادامه خوهد داد.
 
شیخ سلمان افزود: هر کجای دنیا برویم از قوانینی که در بحرین صادر می‌شود، تعجب کرده و آن را مسخره می‌کنند. هنگامی که متوجه می‌شوند مجلس منتخب بحرین با افزایش صلاحیت‌هایش مخالف است و برای استیضاح وزرا موافقت دو سوم نماینگان را لازم می‌داند، به یکدیگر نگاه کرده و چنین رفتاری را سرزنش می‌کنند.
 
دبیرکل جمعیت وفاق بحرین خاطرنشان کرد: سیاسیون و حقوقدانانی که با آنها برخورد می‌کنیم، می‌گویند شما تنها کشوری هستید که تجمع مسالمت آمیز را در پایتخت ممنوع کرده و ساکنان اصلی آن سلب تابعیت می‌شوند و به بیگانگان تابعیت داده می‌شود. بعد ازآفریقای جنوبی کشوری را نمی شناسیم که مانند بحرین رفتاری تبعیض آمیز داشته باشد.
 
شیخ سلمان با انتقاد از وضع قوانین تحقیر آمیز در بحرین گفت: قرار است در آینده نزدیک قانونی وضع شود که به موجب آن هر کس بدون اجازه سفر کند، تابعیتش سلب شود./980/ب102/د
ارسال نظرات