۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۰۹۰۵۸

حضور اعضای اجلاس امامان جماعت فرانسه در موزه یهودیان بروکسل

خبرگزاری رسا ـ اعضای اجلاس امامان جماعت فرانسه، عصر دیروز، نوزدهم خردادماه، با حضور در موزه یهودیان بروکسل، حمله یک افراط‌گرای مدعی اسلام به این مکان را محکوم کردند.
حضور اعضای اجلاس امامان جماعت فرانسه در موزه یهودیان بروکسل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال حمله مسلحانه به موزه یهودیان بروکسل و دستگیری فردی به نام «مهدی نموش» در این رابطه، اعضای اجلاس امامان جماعت فرانسه با حضور در این موزه، مخالفت خود با هرگونه افراط‌گرایی را اعلام کردند.

 

اعضای هیئت اعزامی از طرف اجلاس امامان جماعت فرانسه با بیان این‌که دین اسلام به هیچ‌وجه چنین اقداماتی را نمی‌پذیرد، تاکید کردند: امروز به این مکان آمده‌ایم تا به همگان بگوییم که دین اسلام مخالف هرگونه اقدام تروریستی و افراط‌گرایی است و کسانی که به نام دین اسلام دست به چنین کارهایی می‌زنند، هیچ شناختی از آموز‌ه‌های اسلامی ندارند.

 

شرکت‌کنندگان در این مراسم در ادامه عنوان کردند: مسلمانان باید سکوت خود را بشکنند و به اتفاق، اعتراضشان را نسبت به سوء‌استفاده برخی گروه‌ها از نام اسلام، بیان کنند. همچنین از خانواده‌های مسلمان انتظار داریم که به امر آگاهی‌بخشی به جوانان در زمینه لزوم دوری از تندروی، توجه کنند.

 

امامان جماعت فرانسوی همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان حمله مسلحانه به موزه یهودیان بروکسل، مسلمانان را قربانیان اصلی چنین حوادثی دانستند و عنوان کردند: ما اینجا هستیم چراکه به عنوان نمایندگان اقلیت مسلمان، خود را قربانی افراط‌گرایی برخی افراد به ظاهر مسلمان می‌دانیم. هیچ رابطه‌ای بین اسلام و افرادی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند وجود ندارد و این راهی است که این افراد ناآگاه برای خودشان ترسیم کرده‌اند.

 

یکی از اعضای این هیئت با بیان این‌که دولت فرانسه باید به فکر مقابله با حضور جوانان مسلمان در سوریه باشد، گفت: بیش از دوهزار و دویست جوان اروپایی در سوریه حضور دارند. دولت‌های اروپایی چه برنامه‌ای برای بازگرداندن آنان به کشورهایشان دارند؟ باید با تربیت امامان جماعت در اروپا مانع دخالت خارجی‌ها در امور اسلامی خود شویم و از این طریق به ادغام جوانان در جامعه کمک کنیم./982/ب101/د

ارسال نظرات