۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۳۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جامعه فاسد نمی‌تواند منتظر باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برای ظهور مصلح بزرگ و منجی عالم بشریت باید صالح باشیم وگرنه اگر انسان و جامعه فاسد باشد انتظار ظهور مصلح بی معنا است.
ديدار حجت الاسلام يعقوبي نماينده ولي فقيه خراسان شمالي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،با تبریک به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد مهدی موعود(عج)، اظهار داشت: انتظار فرج حضرت ولی عصر(عج) تنها یک آروز نیست بلکه باوری است که با عمل بارور می شود؛ یعنی در سایه تلاش و مجاهدت است که ظهور مهدی موعود تحقق می یابد.

 

وی با قرائت حدیث «افضل اعمال امّتى انتظار الفرج»، اضافه کرد: بنا به فرموده حضرت محمد(ص) بهترین کارهای امت اسلام انتظار فرج است و این به آن معنا است که انتظار فرج یک کار و عمل بوده و نیازمند تلاش و اقدام است.

 

به گفته امام جمعه بجنورد تلاش و مجاهدت امت اسلام که در قالب انتظار فرج انجام می شود باید به گونه ای باشد که زمینه را برای قدرت گرفتن دین مبین اسلام و گسترش آن در اقصی نقاط جهان فراهم کند تا در پایان با ظهور مصلح بزرگ؛ حاکمیت جهانی اسلام به وجود بیاید و حدود و احکام قرآنی و دینی در سراسر دنیا پیاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بنابراین انتظار فرج تنها یک آروز نیست بلکه باوری است که با عمل بارور می شود و زمینه برای ظهور مهدی موعود را فراهم می کند.

 

وی اضافه کرد: عزلت نشینی و کنج خانه نشستن و تنها دعا کردن برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) کافی نیست بلکه باید با فعالیت و تلاش مقدمات این ظهور را نیز فراهم کرد.

 

 رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: باید با پیشه کردن تقوا و انسان سازی خود را برای ظهور حضرت مهدی(عج) آماده کنیم در واقع برای ظهور مصلح بزرگ و منجی عالم بشریت باید صالح باشیم وگرنه اگر انسان و جامعه فاسد باشد انتظار ظهور مصلح بی معنا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که در این میان جوانان بدنه اصلی لشگر امام زمان(عج) محسوب می شوند، افزود: باید تهذیب نفس، خودسازی و احساس مسؤولیت و تکلیف دینی در بین جوانان بیشتر باشد و جوانان مسلمان خود را برای مسؤولیت خطیر در رکاب بودن مهدی موعود و جهاد در راه استقرار حکومت جهانی اسلام آماده کنند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه مهدویت، بر معرفی بیش از پیش ستاد دهه مهدویت و برنامه های این دهه در استان ها تأکید کرد و گفت: مدت زمان زیادی از تشکیل ستاد دهه مهدویت در استان نمی گذرد و به همین دلیل هم مردم هنوز با این دهه آن چنان که باید و شاید آشنا نشده اند و لازم است برای معرفی این دهه اقدامات بیشتری انجام شود.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همان گونه که در دهه محرم مردم به صورت خودجوش اقدام به برگزاری مراسم های عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان می کنند؛ در دهه مهدویت نیز باید مردم به صحنه بیایند و برنامه های باشکوهی به مناسبت میلاد امام عصر(عج) برگزار شود.

 

گفتنی است، دهه سراسر نور و شادی مهدویت از روز پنجم شعبان هر سال آغاز و تا سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) ادامه دارد؛ امسال دهه مهدویت همزمان با سیزدهم تا بیست و سوم خرداد است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات