۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۰۹۷۰۵

همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ در شاهرود برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، روحانیان و مبلغان شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان با عنوان طلایه داران تبلیغ برگزار شد.
همايش طلايه داران تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گردهمایی بزرگ طلایه داران تبلیغ که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بارگاه مطهر شهدای گمنام شهر شاهرود برگزار شد، از مبلغان و روحانیان خواست تقویت وحدت ملی، ترویج آداب و سنن دینی و اسلامی، معرفی و روشن کردن اثرات سوء مصرف مواد مخدر و استفاده از شبکه‌های ماهواره ای و لزوم افزایش موالید را محور منابر و سخنرانی‌های خود در ماه مبارک رمضان قرار دهند.

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، نقش علما و روحانیت در تحقق فرهنگ دینی را مهم دانست و گفت: از همه ما به‌عنوان روحانیان و مبلغان انتظار است که بتوانیم با کمک، همیاری و پشتیبانی هم در عملیاتی کردن شعار سال خصوصا حاکم شدن فرهنگ دینی تأثیر گذار باشیم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نقش روحانیان در تحقق اهداف فرهنگی نظام اسلامی را کلیدی و وظایف آنها را بسیار خطیر عنوان کرد و افزود: با عنایت به توصیه‌های مؤکد رهبر فرزانه انقلاب، جامعه امروز ما با فرهنگ مهاجم و مخرب غربی روبرو ست پس باید تلاش نماییم فضای جامعه را با ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی پالایش کنیم.

 

وی با تأکید بر لزوم مقابله غیرمستقیم و فرهنگ‌ساز با دو معضل رواج ماهواره و مواد مخدر در جامعه، تصریح کرد: از دیگر مسائلی که باید محور تلاش‌های روحانیان و مبلغان باشد حفظ وحدت ملی در جامعه و وحدت بین مذاهب اسلامی در داخل کشور و کشورهای همسایه است تا از این طریق دسیسه‌های نفاق‌آمیز دشمن خنثی شود.

 

فرهنگ شهادت بخش درخشان ادبیات مقاومت است

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی، امام جمعه شاهرود نیز در این همایش با اشاره به این‌که اگر امروز اقتدار، عزت و بزرگی برای کشور و انقلاب ما بدست آمده است، این توفیقات را مدیون ادبیات مقاومت هستیم، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و راه و یاد شهدا بخش درخشانی از ادبیات مقاومت است که می‌تواند فضای هر جامعه‌ای را به سوی تعالی معنوی رشد دهد.

 

وی در ادامه از برگزاری کنگره سرداران و 3000 شهید استان سمنان در سال‌جاری به‌عنوان یک فرصت فرهنگی مناسب برای این استان یاد کرد و ادامه داد: برگزاری کنگره شهدای استان تحرک مناسبی برای اقدامات فرهنگی ما خواهد بود که نقطه شروع آن می‌تواند برگزاری یادواره شهدای تدارکات استان سمنان در مزار مطهر شهدای گمنام  شاهرود باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی تاکید کرد: از همه  مسؤولان و دست اندرکاران استان تقاضا می‌کنیم اگر قصد دارند تا فضای معنوی استان را با برگزاری کنگره شهدا بهبود بخشیده و عطرآگین کنند، به ما کمک کرده و دوشادوش ما حرکت کنند چون اگر به تنهایی حرکت کنیم، به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید./977/پ202/ب4

ارسال نظرات