۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۰۹۹۹۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

وحدت امت اسلامی رمز مقابله با گروه‌های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که مهم ترین راهکار معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان وحدت امت اسلامی و یکپارچگی است، گفت: تنها با وحدت است که می توان با گروه های تروریستی و وهابی مانند القاعده، طالبان و داعش مقابله کرد.
حجت الاسلام سليماني امام جمعه زاهدان

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان این که رفتار و عملکرد گروه داعش و القاعده بهانه خوبی به سران استکبار برای ارایه چهره خشن از اسلام و اسلام ستیزی و اسلام هراسی داده است، گفت: گروه های تروریستی مانند القاعده، طالبان و داعش بهترین سرمایه برای غرب و دشمنان اسلام هستند که غرب با استفاده از خشونت های آنان و انتصاب آنها به مسلمانان و اسلام واقعی به دنبال مبارزه با گسترش نور اسلام در جهان و بیزاری مردم از اسلام است.

 

وی افزود: گروهی که 20 نفر از علمای اهل سنت موصول و 700 نفر از شیعیان و نوزاد در گهواره را با اره برقی سر می برد هیچ میانه ای با اسلام و مسلمان نداشته بلکه به دنبال اسلام ستیزی و مسلمان کشی است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان داعش را نمونه واقعی توحش عنوان کرد، گفت: کسانی که به حریم مردم تجاوز کرده و امنیت را از بین می‌برند تنها به دنبال تامین منافع غرب و نشان دادن چهره خشن از اسلام هستند.

 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: فعالیت و رفتارهای داعش در عراق چهره واقعی آنها را به مسلمانان و مردم جهان نشان داد و ثابت کرد جنگ داخلی سوریه جنگ شیعه و سنی و اختلاف مذهبی نبوده بلکه تنها فعالیت گروه تروریستی بوده که با حمایت رسانه های غربی به بهانه انقلاب اسلامی در سورریه نا امنی و وحشت و قتل و غارت ایجاد کرده بود.

 

وی افزود: در حال حاضر مردم سیستان و بلوچستان با ماهیت واقعی داعش آشنا شده و فرمان حضرت آیت‌الله سیستانی و علمای اهل سنت را برای وحدت و مقابله با داعش لبیک گفته اند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را رمز مقابله آنها با داعش و نشان دادن چهره واقعی از اسلام  به دنیا عنوان کرد.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که داعش با فعالیت های خود در عراق به دنبال ایجاد روحیه بیزاری جهانی از چهره اسلام است، گفت: اعلام برائت از این گروه یکی دیگر از راهکارهای مسلمانان برای نشان دادن چهره واقعی اسلام به جهانیان است.

 

وی افزود: جنگ داعش در عراق جنگ شیعه و سنی با یکدیگر نیست بلکه جهاد امت اسلامی با یک گروه تکفیری است بنابراین مبارزه با این گروه ثواب جنگیدن در رکاب پیامبر را برای مسلمانان به دنبال دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر برای اعتلای امت اسلامی تلاش کنند، گفت: پیشرفت امت اسلامی و گسترش نور اسلام در جهان تنها با وحدت به دست می آید و تاکید بر تفاوت های فرقه ای و مذهبی موجب سو استفاده هر چه بیشتر گروه های تکفیری برای قتل و غارت مسلمان در کشورهای اسلامی می شود، بنابراین رمز بیرون راندن گروه های تکفیری و افزایش امنیت در منطقه در وحدت امت اسلامی نهفته است./968/ت302/ب4

ارسال نظرات