۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۱۰۶۴۲
به دلیل گفتن اذان شیعی؛

قطع تعامل اتحادیه رادیو و تلویزیونی مصر با فرج‌الله شاذلی

خبرگزاری رسا ـ بخش رادیویی اتحادیه رادیو و تلویزیون مصر تعامل با یکی از قاریان برجسته این کشور را به دلیل اذان‌گفتن به سبک شیعیان قطع کرد.
فاري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پخش رادیویی اتحادیه رادیو و تلویزیون مصر هرگونه تعامل با فرج‌الله محمود عبدالغنی شاذلی، قاری رادیو قرآن این کشور را به دلیل اذان‌گفتن وی به سبک شیعیان قطع کرد.


دلیل این مساله اذان‌گفتن شاذلی به سبک شیعیان در یکی از مساجد عراق در حین سفر به این کشور اعلام شده است.


بنا بر این گزارش، الازهر نیز پیش‌تر نسبت به اذان‌گفتن شاذلی به سبک شیعیان واکنش نشان داده و درباره این اقدام شاذلی تحقیقاتی انجام داده بود.


یادآور می‌شود، گروهی سلفی موسوم به «ائتلاف نوادگان صحابه و اهل بیت(ع)»، ویدئوهایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که در آن تعدادی از قاریان مصری از جمله فرج‌الله شاذلی، متولی عبدالعال و شیخ راغب مصطفی غلوش به سبک شیعیان اذان گفته‌اند.


نشر این ویدیوها در محافل قرآنی مصر جنجال برانگیز بود و سبب شد که شیخ محمد طبلاوی، رییس اتحادیه قاریان مصر از احمد الطیب، شیخ الازهر و محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور ممانعت از سفر علمای الازهر و قاریان مصری به ایران و عراق را خواستار شود.


عباس شومان، معاون شیخ الازهر نیز محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کرد که شامل محرومیت تلاوت این گروه از قاریان در مسجد جامع الازهر، محرومیت آنان از داوری در مسابقات قرآن و آزمون‌های مرکز اسلامی الازهر و همچنین اعزام به خارج از مصر بود./982/ب
101/د

ارسال نظرات