۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۱۱۲۷۲

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای آتش‌بس در سوریه در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای مشترک، از طرفین درگیر در سوریه خواستند تا به احترام فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به مدت یک‌ ماه، آتش‌بس اعلام کنند.
سازمان همکاري اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای مشترک، از طرفین درگیر در سوریه خواستند تا به احترام فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به مدت یک‌ ماه، آتش‌بس اعلام کنند. در بیانیه مشترک این دو نهاد اسلامی عنوان شده است: آتش‌بس یک‌ماهه فرصتی برای سازمان‌های خیریه خواهد بود تا بتوانند کمک‌های بشردوستانه را به شهروندان سوری که در رنج و عذاب هستند، برسانند.


همچنین سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، در بیانیه خود از قدرت‌های منطقه‌ای و نهادهای بین‌المللی خواستند تا از این فراخوان آتش‌بس حمایت کنند و دولت سوریه و گروه‌های متخاصم را برای پذیرش این آتش‌بس تحت فشار قرار دهند.


دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب ابراز امیدواری کردند که گروه‌های درگیر در سوریه ضمن پذیرش این فراخوان، به تمامی مبانی آتش‌بس فراگیر و توقف خشونت‌ها در همه زمینه‌ها، پایبند باشند.


علی‌رغم این فراخوان، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و بلاد شام(داعش)، طی دو روز اخیر، چندین نفر را در ملأعام در شهر حلب اعدام و تاکید کرده است که جنازه‌های این افراد تا سه روز در میدان اصلی شهر باقی خواهد ماند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات