۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۱۱۳۶۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کاغذبازی‌های اداری سرمایه گذاران را از خراسان شمالی فراری می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با انتقاد از سخت گیری های گاها بی مورد در تعامل با سرمایه گذاران در استان خراسان شمالی، گفت: بروکراسی اداری و کاغذبازی های زاید در دستگاه های استان سرمایه گذاران را از خراسان شمالی فراری می دهد.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست با مديران صنعت و معدن خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و مسؤولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی که به مناسبت دهم تیرماه، روز صنعت و معدن برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های فراوان صنعتی و معدنی در استان از مسؤولان خواست تا برای بالفعل کردن این ظرفیت های بالقوه بیش از پیش فعالیت کنند.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه متأسفانه برخی کاغذبازی ها و بروکراسی اداری سبب شده تا سرمایه گذارانی که برای سرمایه گذاری به این استان می آیند پس از گذشت مدتی و نتیجه نگرفتن، عطای سرمایه گذاری را به لقایش ببخشند و خراسان شمالی را به مقصد استان دیگری ترک کنند.

 

امام جمعه بجنورد با تأکید بر این که نباید مسؤولان و مدیران استان کاری بکنند که سرمایه گذاران از خراسان شمالی فرار کنند، اظهار داشت: رفتارهای نامناسب اداری در هنگام مراجعه سرمایه گذاران، نشانه ای از رفتارها و تعامل آتی مدیران استان با آنها محسوب می شود و به همین دلیل نباید مدیران با رفتار و برخورد خود سبب روی گردانی سرمایه گذاران از فعالیت تولیدی و اقتصادی در استان شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید مدیران صنعت و معدن به همراه مسؤولان ارشد استان خراسان شمالی شرایطی را فراهم کنند که صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران واقعی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

 

به گفته وی باید دستگاه ها و نهادهایی که سرمایه گذاران برای شروع کار خود به آنها مراجعه می کنند به صورت ویژه و سریع به درخواست های سرمایه گذاران پاسخ قانونی و مناسب داده و آنها را برای دریافت یک استعلام ساده چندین ماه معطل نکنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: اگر با سرمایه گذاران به درستی برخورد شود و زیرساخت های سرمایه گذاری در این استان نیز فراهم شود؛ خراسان شمالی با استعدادها و پتانسیل های فراوان خود ظرفیت این را دارد که به فرموده مقام معظم رهبری به یکی از 10 استان برتر کشور تبدیل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری این که مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی اولویت های توسعه این استان را کشاورزی، صنعت و گردشگری بیان کردند، اظهار کرد: باید مسؤولان و مدیران خراسان شمالی پس از گذشت نزدیک به دو سال از سفر رهبری به استان، گزارشی جامع از فعالیت های خود در راستای تحقق این فرمایشات رهبری و نتایج حاصل شده ارائه دهند تا مردم در جریان کم و کیف فعالیت های انجام گرفته در این زمینه قرار گیرند.

 

وی همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی در کشور، از مسؤولان و مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی خواست تا در این راستا اعتماد را در بازار تثبیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان باید با برنامه ریزی کوتاه مدت، گام هایی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری بردارند نه آن که در این زمینه تنها به انجام اقداماتی شعاری و نمایشی اکتفا کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات