۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۱۱۷۰۲
رویوران:

اتحادیه عرب عملا یک سازمان فشل و ناکارآمد است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد مسائل منطقه با تاکید بر این که اتحادیه عرب عملا یک سازمان فشل و ناکارآمد است، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و تصریح کرد: رژیم غاصب اسرائیل در زمانی که جهان اسلام درگیر تضادهای داخلی است، آزادانه دست به جنایت می زند.
حسين رويوران کارشناس مسائل خاورميانه با موضوع فلسطين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین رویوران کارشناس مسائل منطقه ای چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری درباره مقطع زمانی که از سوی صهیونیست ها برای حمله مجدد به فلسطینی ها انتخاب شده است، گفت: در دهه های گذشته جنبش های مقاومت در منطقه موفق شدند تضاد با اسرائیل را تقویت کنند و با سه پیروزی امید را در دل مردم زنده کردند.

 

وی تاکید کرد: بعد از نیم قرن نا امیدی این سه پیروزی بسیار امیدوار کننده بود، برخی با بهانه های مذهبی، قومی تلاش می کنند این تضاد را به درون امت اسلام بکشانند.

 

رویوران یادآورشد: رژیم غاصب اسرائیل در زمانی که جهان اسلام درگیر تضادهای داخلی است، آزادانه همه این جنایات را مرتکب می شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی منطقه غرب آسیا گفت: ربوده شدن سه صهیونیست که هر سه نظامی هم بودند، حق طبیعی مقاومت بوده است و آنها انتقام جنایات صهیونیست ها را گرفته اند و جالب این که آقای محمود عباس این کار را محکوم و جنایات بیشمار صهیونیست ها را محکوم نمی کند.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه آمریکا و قدرت های جهانی وقتی سه صهیونیست ربوده می شوند اعتراض می کنند، اما وقتی جنایات صهیونیست ها رخ می دهد سکوت می کنند و برخورد برابری نمی شود و همین تناقض دست اسرائیل را برای جنایات باز می گذارد.

 

رویوران درباره سکوت اتحادیه کشورهای اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه آنها از داعش، گفت: اگر پولی که به گروه های تکفیری داده شد به فلسطینی ها داده می شد شرایط به گونه ای دیگر بود.

 

وی بیان کرد: برخی از کشورهای اسلامی آشکار و برخی نیز به طور پنهان و به قول معروف زیر میز با اسرائیل هستند، متاسفانه سازمانی که برای همگرایی امت اسلام تشکیل شد در جهت ضد آن گام برداشته است.

 

رویوران با بیان این که این سازمان( اتحادیه عرب) در عمل یک سازمان فشل و ناکارآمد است، گفت: باید تاسف خورد چنین نهادی با چنین سابقه ای نتوانسته است حتی یک گام در جهت آزادی فلسطین بردارد.

 

وی افزود: تا زمانی که مساله فلسطین به اولویت جهان اسلام تبدیل نشود این اتفاقات تکرار خواهد شد، فلسطین مهم ترین محور رویارویی است، اما متاسفانه باور امت اسلام به یک باور عمومی تبدیل نشده و بسیاری از کشورهای عربی دست شان در دست اسرائیل است.

 

کارشناس مسائل منطقه ای افزود: آرمان گرایی در سطح منطقه به ویژه در سطح رهبران تا حد زیادی از بین رفته است و باید این احساس در قلب همه مسلمانان زنده شود.

 

وی درباره جریان سازی رسانه هایی همچون الجزیره و العربیه در قبال تحولات جهان اسلام و بی توجهی آنها در قبال مساله اصلی فلسطین، ابراز داشت: واقعیت این است که اینها انجمن های خیریه نیستند، اینها گماشته های نظام های سیاسی هستند که موضع سیاسی دارند و فلسطین برای آنها اولویت نیست.

 

رویوران گفت: هر روز در سرزمین های اشغالی شاهد یک اتفاق و جنایت دردناک هستیم، آیا اینها نباید در رسانه هایی که به نام اسلام فعالیت می کنند بازتاب داشته باشد؟ اینها به سیاست های حاکم بر این رسانه ها برمی گردد.

 

وی یادآورشد: چرا از غزه که از سال 2007 تاکنون محاصره است؟ کمتر خبری در رسانه های منتشر می شود؟ در فلسطین خبر فراوان است، مردم فلسطین و نوار غزه برای تامین مایحتاج و اولیات خود با مشکل مواجه هستند اما متاسفانه اینها کمترین بازتابی در رسانه هایی همچون الجزیره ندارد و اخباری همچون جام جهانی به مهم ترین بخش خبری آنها تبدیل می شود.

 

رویوران تاکید کرد: مشکل جهان عرب این است که رسانه ها نمی خواهند فلسطین را اولویت خود بدانند.

 

کارشناس مسائل منطقه ای درباره اقدامی که امت اسلامی باید برای مساله فلسطین انجام دهد، گفت: حضرت امام با نامگذاری روز قدس سعی کردند که مساله فلسطین همیشه زنده بماند، روز قدس روز پایبندی به آرمان قدس شریف است و حضرت امام با یک مبنای فکری دقیق این مساله را مطرح کردند.

 

وی گفت: نوعی ارتباط بین جوامع اسلامی و فلسطین اتفاق افتاده است، اما متاسفانه این دائمی نیست و موسمی است؛ من معتقدم اگر مساله فلسطین به عنوان آرمان فراگیر مطرح شود قطعا قضیه تغییر خواهد کرد. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات