۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۱۳۷۷۷
در برنامه سمت خدا بیان شد؛

تضرع در درگاه الهی از عوامل ترسیم مقدرات

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی گفت: تقدیر، مجموع عواملی است که در زندگی ما دخالت دارد که از جمله آن عوامل، اعمال ما است و خداوند با ملاحظه این اعمال، تقدیر را رقم می زند.
حجت الاسلام عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسعود عالی، مهمان امروز برنامه تلویزیونی سمت خدا با بیان این که دسته ای از روایات نشان می دهد شب قدر قبل از زمان پیامبر اکرم(ص) نیز بوده است و دسته ای دیگر بیان گر این است که شب قدر مخصوص امت پیامبر(ص) است، گفت: جمع بین این روایات به این صورت است که بگوییم شب قدر قبل از زمان پیامبر اکرم(ص) مخصوص انبیا و اوصیا بوده است و بعد از زمان پیامبر(ص) به امت ایشان نیز داده شده است.

وی با اشاره به این که شب قدر شب تقدیر انسان ها است، ابراز داشت: در روایت آمده است هر چیزی که می خواهد برای انسان اتفاق بیفتد در شب قدر مشخص می شود.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از نگاه عامیانه ای که تقدیر را موضوعی از پیش نوشته و غیرقابل تغییر می داند، اظهار داشت: تقدیر، مجموع عواملی است که در زندگی ما دخالت دارد که از جمله آن عوامل اعمال ما است و خداوند با ملاحظه این اعمال، تقدیر را رقم می زند.

وی با بیان این که عوامل بسیاری در سرنوشت انسان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: محاسبه این عوامل از توان انسان خارج است، به عنوان نمونه برای انسانی که می خواهد خودکشی کند اراده، عمل، صدقه، دعا، روزی حلال، صله رحم، کارهای نیک و بد تنها تعدادی از عوامل تاثیرگذار می باشند.

مهمان برنامه سمت خدا با بیان این که گریه و تضرع در درگاه الهی یکی از عوامل دخیل در تقدیر انسان است، تاکید کرد: درصد تاثیرگذاری دعا به حدی است که می تواند مقدرات انسان را تغییر دهد.

وی در ادامه به ارتباط این مقدرات در شب قدر با وجود مقدس امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: مهمان اصلی در شب قدر ولی خداوند است و ملائکه بر امام وارد می شوند زیرا آنان مجرد هستند و بر ارواح وارد می شوند و تنها روح معصوم(ع) توان و لیاقت این امر را دارد.

حجت الاسلام عالی در ادامه ابراز داشت: درک شب قدر یعنی انسان از سفره امام نصیبی ببرد و ریزه خوار آن سفره باشد و برای این کار باید با ولی خدا انس بگیرد تا مقدرات خوبی برایش رقم زده شود./1330/پ202/س

 

ارسال نظرات