۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۲۱۴۴۷۴

راهپیمایی روز قدس در پایتخت‌های عربی و اروپایی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پایتخت‌های بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی از جمله، تونس، اردن، الجزایر، یونان و دانمارک امروز جمعه شاهد برپایی راهپیمایی‌های باشکوه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.
راهپيمايي روز قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایتخت های بسیاری از کشورهای عربی روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس شاهد راهپیمایی‌هایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود.

 

مردم شهرهای مختلف اردن پس از برپایی نماز جمعه روز گذشته راهپیمایی‌های باشکوهی برگزار و جنایات اسرائیل در حق فلسطینیان را محکوم کردند.

 

این راهپیمایی‌ها از سوی احزاب و گروه های مردمی و جوانان ساماندهی شده بود و شرکت کنندگان در آن که رهبران و اعضای ائتلاف احزاب ملی گرا و چپ گرا در اردن را شامل شده بود خواستار توقف آدم کشی اسرائیل و حمایت از مقاومت فلسطین شدند.

 

در این راهپیمایی شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و گردان های قسام سر داده شده و خواستار بسه شدن سفارت رژیم صهیونیستی در امان شدند.  شرکت کنندگان در راهپیمایی رژیم های عربی را به خاطر بی توجهی و سکوت شرم آور در برابر تجاوز اسرائیل علیه مردم غزه محکوم کردند.

 

در مصر هم صدها تن با تجمع مقابل سفارت فلسطین در قاهره با ملت مظلوم غزه اعلام همبستگی کردند.

 

شهرهای الجزایر هم روز جمعه شاهد راهپیمایی های باشکوهی در اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.

 

در همین حال یک هزار و چهارصد و سی و نه تن از فرهیختگان و اساتید دانشگاه های الجزایری در نامه ای خطاب به اساتید اسرائیلی درباره تاوان مجازات جمعی فلسطینیان هشدار دادند.

 

صدها تن از مردم تونس هم جمعه شب در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در مرکز پایتخت این کشور تجمع کردند.

 

شهر آتن پایتخت یونان هم شاهد تظاهرات در اعلام همبستگی با مردم فلسطین بود که در آن شهروندان آتنی با سردادن شعار خواستار توقف حملات اسرائیل علیه غزه شدند.

 

کوپنهاگ پایتخت دانمارک، پاریس، آنکارا و دیگر پایتخت های بسیاری کشورهای اروپایی  شاهد راهپیمایی ها در حمایت از ملت فلسطین بود./982/ب102/د

ارسال نظرات