۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۱۴۸۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مصائب غزه سبب رسوایی مدعیان حقوق بشر و کشورهای عربی مرتجع منطقه شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جنایت های اخیر اسرائیل در نوار غزه و به شهادت رساندن زنان و کودکان بی گناه فلسطینی، اظهار کرد: مصائب و گرفتاری های اخیر غزه و موضع گیری سازمان های بین المللی و دولت های مختلف، سبب رسوایی مدعیان حقوق بشر و کشورهای عربی مرتجع منطقه شد.
نماز عيد فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد صبح سه شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر مرکز این استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تهاجم اخیر اسراییل به نوار غزه و به شهادت رساندن و زخمی کردن چندین هزار فلسطینی بی گناه، افزود: از هفدهم تیر ماه تاکنون غزه در آتش و خون است و در حالی که هر روز شماری از زنان و کودکان بی گناه فلسطینی به شهادت می رسند؛ مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی اقدام چندانی نمی کنند.

 

وی اضافه کرد: انفعال مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر و حمایت آشکار کشورهای غربی از جنایت های اسراییل، نشان دهنده ذات این سازمان ها و کشورها و دوگانگی آنها در برخورد با مفاهیمی چون حقوق بشر، آزادی و دفاع از مردم است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به موضع گیری سازمان های بین المللی و دولت های مختلف در قبال جنایت های اخیر اسراییل در نوار غزه، اظهار کرد: مصائب و گرفتاری های اخیر غزه و نحوه موضع گیری دولت های غربی و عربی، سبب رسوایی مدعیان حقوق بشر و کشورهای عربی مرتجع منطقه شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: گویی فلسطین بخشی از بشریت و کره خاکی نیست که برخی کشورها و سازمان های مدعی حقوق بشر چشم خود را بر روی مظلومیت و تضییع حق آنها بسته اند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تبلیغات صهیونیسم رسانه ای در مورد رشد پرسرعت اسراییل در زمینه های مختلف، اظهار کرد که رشد رژیم غاصب اسراییل بادبادکی و توخالی بوده و به زودی این حباب از بین می رود.

 

وی تصریح کرد: آشکارترین نشانه ضعف اسراییل همین است که با وجود این همه تبلیغات در مورد توان دفاعی و بازدارندگی؛ هنوز هم نمی توانند محل فرود موشک ها و راکت های مقاومت در شهرهای خود را تشخیص دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر مرکز استان خراسان شمالی، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنان، از نهادها و دستگاه هایی که در برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان از جمله لیالی قدر و روز قدس فعالیت ویژه می کردند؛ قدردانی کرد.

 

وی همچنین از خیران و نیکوکارانی که در این ماه بیش از سایر ایام به دستگیری از نیازمندان و فقرا پرداختند هم تجلیل کرد و از آنها خواست تا رفع گرفتاری مستمندان را تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین به دستاوردهای یک ماه روزه داری در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و با بیان این که ماه رمضان سوغاتی های خاصی را برای مؤمنان به ارمغان آورده است، سحرخیزی، اقامه نماز اول وقت، شرکت در نمازهای جماعت، اهتمام بیشتر به نماز صبح، کمک به نیازمندان، در خدمت قرآن بودن و تلاوت بیشتر قرآن، پوشیدن لباس تقوا و ... را از جمله این سوغاتی ها عنوان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از مردم خواست تا این دستاوردها را در طول سال حفظ کرده و آنها را تا ماه رمضان سال آینده با خود به همراه داشته باشند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات