۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۱۴۹۴۱
در حمایت از کودکان غزه؛

نمازگزاران بجنوردی راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی بعد از برپایی نماز جمعه در حمایت از کودکان و نوجوانان غزه، راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی نسبت به جنایات صهیونیست ها برگزار کردند.
راهپيمايي نمازگزاران بجنوردي در حمايت از غزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، بعد از ظهر جمعه، شمار زیادی از کودکان و نوجوانان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به همراه نمازگزاران آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با توجه به جنایات بی رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی و در حمایت از کودکان و نوجوانان غزه، راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

 

در این راهپیمایی که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی و شماری دیگر از دستگاه های فرهنگی و مذهبی این استان برگزار شد؛ شرکت کنندگان مسیر مصلای امام خمینی(ره) بجنورد تا میدان حضرت قائم(عج) این شهر را راهپیمایی کردند.

 

در مراسم امروز راهپیمایان بجنوردی با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر آمریکا» و ... جنایات رژیم اشغالگر قدس در منطقه غزه و کشتار بی رحمانه مردم این ناحیه به خصوص زنان و کودکان بی گناه را محکوم کرده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

 

حضور مادران بجنوردی که به منظور حمایت از کودکان بی دفاع غزه، کودکان خود را با سربند و چفیه فلسطین به راهپیمایی آورده بودند؛ از نکات جالب توجه این مراسم بود.

 

بسیاری از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این راهپیمایی پرچم های فلسطین را در دست داشتند و برخی نیز تیر و کمان های کوچکی که نمادی از سلاح دفاعی کودکان و مردم فلسطین در برابر سربازان اسراییلی است؛ را در دست گرفته بودند.

 

در بخشی از مراسم امروز کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی اقدام به راه اندازی ایستگاه نقاشی برای کودکان بجنوردی کرده بود که کودکان شرکت کننده در راهپیمایی به دلخواه خود صحنه ای از جنایات اسراییل و به شهادت رساندن کودکان بی گناه غزه را نقاشی می کردند.

 

بر اساس برنامه قرار است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به صاحبان بهترین آثار جوایزی اهدا کند.

 

جمعه هفته گذشته نیز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به اسم روز قدس نامگذاری شده؛ ده ها هزار نفر از مردم استان خراسان شمالی با راهپیمایی و تظاهرات در شهرهای مختلف خشم و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کرده بودند.

 

گفتنی است، از نیمه تیر ماه حملات خونین صهیونیست ها به نوار غزه افزایش یافته و در پی این حملات تاکنون بیش از هزار و 300 نفر از مردم بی گناه فلسطین به شهادت رسیده اند.

 

براساس گزارش ها بیش از یک چهارم هزار و 300 قربانی حملات رژیم نژادپرست صهیونیستی به غزه کودک هستند که شامل نوزادان چند روزه هم می شود.

 

رژیم صهیونیستی افزون بر حملات مداوم به بیمارستان ها و پناهگاه های شناخته شده، تاکنون دو مدرسه سازمان ملل متحد را نیز مورد حمله قرار داده که ده ها شهید و زخمی از بین کودکان برجای گذاشته است.

 

در تازه ترین حمله به یک مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل که به عنوان پناهگاه از آن استفاده می شد دست کم 16 زن و کودک کشته شدند که این اقدام توسط دبیرکل سازمان ملل محکوم شد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات