۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۱۴۹۴۳

راهپیمایی خودجوش مردم تبریز در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران جمعه تبریز در اعتراض به کشتار بی رحمانه مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی راهپیمایی اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
راهپيمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمازگزاران جمعه تبریز امروز پس از این آئین عبادی و سیاسی به صورت خودجوش در مسیر سه راهی طالقانی تا میدان ساعت تبریز علیه جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی و بر توقف حملات بی رحمانه و کشتار کودکان فلسطینی تأکید کردند.


مردم ولایت‌مدار و انقلابی تبریز امروز در صفوفی متحد و یکپارچه، همگام و هم‌صدا آزادی قدس شریف از چنگال دژخیمان غاصب رژیم صهیونیستی را فریاد زدند. ‌راهپیمایان با شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، آزادی قدس و اتحاد ملت‌های اسلامی و عربی را برای آزادی فلسطین ضروری دانستند.


بنابر این گزارش، اقشار مختلف مردم آذربایجان امروز با شرکت گسترده در این تجمع اعتراض آمیز، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند و بار دیگر اعلام کردند که حمایت از فلسطین و اعلام برائت از رژیم اشغالگر قدس سمبلی از گرایش بشر به آزادی و آزادیخواهی است.


مردم تبریز با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسراییل، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، مسلمان به پا خیز قدس در انتظار است، حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست و فلسطین، فلسطین حمایتت می کنیم دور تازه جنایت های رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.


امروز در حالی که آفتاب سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود اما مردم تبریز حضوری پرشکوه در این راهپیمایی خودجوش داشتند. تظاهرات امروز اوج همبستگی، همدلی مردم آذربایجان از مردم مظلوم فلسطین بعد از راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس بود، امروز نمازگزاران آمدند تا حمایت خود از مردم فلسطین و خشم و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش بگذارند.


گستردگی تصویر مقام عظمای ولایت و بنیانگذار جمهوری اسلامی، سید حسن نصرالله، پرچم ایران، حزب‌الله لبنان و فلسطین در دست راهپیمایان و دست نوشته‌هایی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دست عده‌ای از راهپیمایان خودنمایی می‌کرد؛ مترسک‌هایی از سران آمریکا و اسرائیل نیز جلوه ای خاص به این تجمع بخشیده بود.


راهپیمایان با فریادهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حمایت از فلسطین سفارش امام است، عزت ما مسلمین بر پایه قیام است، پشتیبانی همه‌جانبه‌ ملل اسلامی از انتفاضه مردم فلسطین را خواستار شدند.


گفتنی است، در پایان این راهپیمایی خودجوش، بیانیه ای در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی قرائت شد که با تکبیرهای نمازگزاران جمعه همراه بود، در این بیانیه، با محکومیت حمایت های آمریکا و انگلیس از حملات رژیم صهیونیستی و سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر و برخی کشورهای عربی در مقابل این جنایت ها، بر ضرورت حمایت از گروه های مقاومت فلسطینی تاکید شده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات