۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۵۰۷۷
روزنامه فرانسوی لوموند:

تظاهرات مردم فرانسه در حمایت از غزه ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی ˈلوموندˈ نوشت: مردم فرانسه در حالی برای ششمین بار از آغاز حملات اسرائیل به غزه در پاریس تجمع کردند که این نوع تظاهرات و اعتراضات همچنان ادامه دارد.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در گزارش پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی لوموند که در واکنش به تجمع گسترده حمایت از غزه در پاریس منتشر شد، آمده است: دیروز (شنبه) هزاران فرانسوی در پاسخ به فراخوان ˈجمعیت ملی هوادار صلح عادلانه و پایدار میان فلسطینیان و اسرائیلی هاˈ در مسیر تعیین شده ای راه پیمایی کردند.

 

پلیس تعداد حاضران را 12 هزار نفر و برگزارکنندگان این تجمع، تعداد آنان را 20 هزار نفر اعلام کردند.

 

این جمعیت متشکل از 50 نهاد از جمله حزب کمونیست و ˈانجمن همبستگی فرانسه با فلسطینˈ پیشتر برای برپایی تجمع دیروز خود مجوز دولتی دریافت کرده بود. با این حال این تجمع با حضور گسترده نیروهای پلیس برگزار شد.

 

این گزارش با اشاره به این که تعطیلات سفرهای تابستانی مانع از حضور گسترده مردم در تجمع حمایت از فلسطین نشد، افزود: بسیاری از مردم تحت تاثیر تصاویر کشته شدگان در غزه در این تجمع شرکت کردند. همانطور که یکی از شرکت کنندگان دلیل حضور خود را، ماجرای زن فلسطینی عنوان کرد که پس از تولد کودکش در غزه جان سپرد.

 

این گزارش به حضور زن فرانسوی به همراه دو کودک هفت و 10 ساله اش در تجمع دیروز اشاره کرد که پارچه نوشته ای را با شعار ˈفلسطین زیر گیوتین ظلم اسرائیلˈ و ˈآزادی ما بدون آزادی فلسطین کامل نیستˈ در دست داشتند.

 

به گزارش لوموند، مادر این کودکان حمایت از ˈانسانیتˈ را مهم ترین دلیل حضور در این تجمع خواند و با محکوم کردن ˈقصابیˈ در غزه ابراز امیدواری کرد که حضورش، سیاستمداران کشورش را از خواب بیدار کند.

 

روزنامه فرانسوی ˈلو فیگاروˈ نیز از حضور هزاران نفری مردم در تجمع پاریس و سر دادن شعار ˈاسرائیل قاتل، اولاند همدستˈ خبر داد و به حضور اعضای احزابی چون ˈسبزهاˈ، ˈحزب نوین ضد سرمایه داریˈ و ˈحزب کمونیست فرانسهˈ اشاره کرد.

 

این گزارش همچنین از برگزاری تجمع مشابهی در شهر ˈنیسˈ خبر داد و افزود: شرکت کنندگان پرچم های فلسطین و چفیه هایی را به عنوان نماد این کشور در دست داشتند.

 

این گزارش با بیان این که حملات سنگین رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد چهارمین هفته خود شد، افزود: این حملات تا کنون جان بیش از یک هزار و 600 فلسطینی را که بیشتر آنان غیرنظامی بودند، گرفته است./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات