۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۱۶۳۶۰

اهدای کتابخانه‌های شخصی علمای اهر به مؤسسه الزهرا

خبرگزاری رسا ـ جمعی از علما، اساتید و فضلای حوزه های علمیه آذربایجان سنت حسنه اهدای کتاب به مؤسسات فرهنگی و کتابخانه های عمومی را بنا نهاده اند.
کتاب و کتابخانه

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباسعلی قیاسی، مدیر مؤسسه الزهرای شهرستان اهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های این مؤسسه فرهنگی و خیریه اظهار داشت: کتابخانه‌های شخصی مرحوم صدرایی امام جمعه اسبق اهر، مرحوم آیت‌الله برقی، مرحوم حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی و دیگر بزرگان شهرستان اهر به این مجموعه اهدا شده تا علاقه‌مندان از کتاب‌های فوق استفاده کنند.


وی با بیان این‌که جمعی از علما، اساتید و فضلای حوزه های علمیه آذربایجان سنت حسنه اهدای کتاب به مؤسسات فرهنگی و کتابخانه های عمومی را بنا نهاده اند، خاطرنشان کرد: اهدای کتب فقهی، اصولی، کلامی، قرآنی و تفسیری علمای دین بر غنای کتابخانه حضرت علی بن ابیطالب(ع) موسسه الزهرا افزوده است.


وی از عضویت بیش از 4 هزار نفر در کتابخانه این مؤسسه خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش از 25 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و حوزوی در این کتابخانه نگهداری می‌شود که با تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده، روزانه این کتابخانه پذیرای ده‌ها نفر از اساتید، دانشجویان، دانش‌آموزان و آحاد مختلف مردم است.


مدیر مؤسسه الزهرای شهرستان اهر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مبتنی بر نیازهای روز جامعه را از اهداف این مؤسسه دانست و افزود: اکثر کتابخانه‌های شخصی چهره‌های فرهنگی و مذهبی که دارفانی را وداع گفته‌اند به این موسسه اهدا شده است.


وی ادامه داد: از بین کتب اهدایی ده‌ها جلد کتاب نفیس و نایاب حتی دست‌نویس وجود دارد که سعی شده از این گنجینه عظیم به نحو شایسته در این کتابخانه نگهداری شود، این کتابخانه تنها کتابخانه‌ای است که تمام کتاب‌های کمک آموزشی و ویژه کنکور که در سایر کتابخانه‌ها عرضه نمی‌شود، را دارد.


حجت الاسلام قیاسی با بیان این‌که تمامی خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی مؤسسه به صورت رایگان در راستای فعالیت‌های علمی و آموزشی ارایه می شود، گفت: تلاش داریم نوعی تعامل صمیمی، سازنده و نزدیک با جوانان داشته باشیم تا بتوانیم از افکار نو و خلاق در برنامه های فرهنگی بهره مند شویم./935/د102/ب4

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رونقی
Netherlands
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
با عرض سلام ،اینجانب در نظر دارم کتاب‌های کتابخانه مرحوم همسرم را به کتابخانه دارالقران اهدا کنم ، متاسفانه حضوری امکان تقدیم ندارم ، ممنون میشوم مارا در این باره راهنمایی کنید .
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مرحبا
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
سلام
0
0