۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۶۴۸۹
پژوهشگر حوزه علمیه:

وجود نفاق در هر جامعه ای سبب عدم انتشار دین حق می شود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه، گفت: در زمان غیب اکثر مردم بی دین می شوند و این اکثریت کسانی جز قائلان به امامت نیستند و تنها اعتقاد راسخ به امامت سبب نجات خواهد شد.
نفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اکبر رضایی استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سلسله جلسات پیرامون شرح خطبه غدیر که شب گذشته در مسجدالنبی نجف آباد برگزار شد، حضور منافقان در صحنه غدیر را از جمله علل اصلی در عدم بیان ولایت حضرت علی(ع) از سوی پیامبر برشمرد و گفت: نفاق چنان در میان اصحاب پیامبر وجود داشت، که آن حضرت را از ابلاغ پیام الهی نگران می کرد.

 

وی در ادامه افزود: منافقان صحنه غدیر چنان وجودشان از بغض و کینه پر بود که تنها به دنبال فرصتی برای ظهور این نفرت بودند تا بتوانند بار دیگر به عصر جاهلیت خود باز گردند. 

 

حجت الاسلام رضایی درباره دلایل عدم ذکر نام حضرت علی(ع) در قرآن بیان داشت: از جمله این دلایل از میان بردن زمینه ایجاد تحریف در قرآن به عنوان منبع وحی الهی است.

 

این پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه با بیان این که فصاحت و بلاغت کلام الهی سبب دوری از سرگردانی و تحیر است، تصریح کرد: آورده شدن اسم سبب ایجاد تعدد مصداق می شود و نتیجه ای جز تحیر و سرگردانی برای مردم نخواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: سادگی و جهالت مردم سبب ظهور پیامبران و ائمه دروغین می شود؛ به فرموده امام حسن عسکری، در زمان غیب اکثر مردم بی دین می شوند و این اکثریت کسانی جز قائلان به امامت نیستند و تنها اعتقاد راسخ به امامت سبب نجات خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضایی در پایان درباره شخصیت افراد اجتماع غدیرخم که پیامبر در ادامه خطبه به آن اشاره کرده است، گفت: وجود منافقان در میان اصحاب پیامبر، که از صفات بارزشان مسخره کردن نبی خدا بود که با دادن القابی چون اُذُن، سبب آزار و اذیت پیامبر می شدند./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات