۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۱۶۶۰۵

انتقاد شدید ساکنان موصل از حمایت برخی ائمه مساجد از داعش

خبرگزاری رسا ـ ساکنان شهر بحران زده موصل از توجیه جنایت‎های داعش در این شهر از سوی برخی علما و ائمه مساجد به ستوه آمده‎اند.
داعش

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، بسیاری از شهروندان موصل که در اشغال تروریست های داعش قرار دارد، از خطیبان مساجد این شهر به دلیل سکوت در برابر جنایت های داعش به شدت انتقاد کرده و آنان را شریک جرم این گروه تروریستی خواندند.

 

آنان تأکید کردند که چگونه ممکن است انسان منصف به توجیه جنایت های داعش بپردازد؟ چطور می شود فردی را عالم دینی خواند در حالی که مردم را به چشم پوشی از جنایت های داعش دعوت می کند؟

 

شهروندان موصل از این خطیبان به عنوان مشکل اصلی کشور یاد کردند چرا که آنان با هر حکومتی که با هر عنوانی به قدرت برسد مخالفت خواهند کرد.

 

عبدالله الشمری از استادان دانشگاه عراق نیز در این باره گفت: اقداماتی که برخی خطیبان مساجد انجام می دهند به شدت شنیع و به دور از جایگاه روحانیت است. آنان از منابر برای توجیه جنایت های داعش استفاده می کنند.

 

وی افزود: بسیاری از مردم از حضور در مساجد و حتی نماز جمعه خودداری می کنند چرا که حضور در این اماکن را گناه و معصیت می دانند.

 

الشمری تأکید کرد: این خطیبان از سوی داعش خریداری شده اند و مطمئنا روزی می رسد که با آتش فتنه و دروغی که مردم را به آتش می کشند، می سوزند./980/ب902/د

ارسال نظرات