۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۱۶۸۱۴

خشم مسلمانان هند از صدور مجوز اقامت برای نویسنده اسلام‎ستیز بنگلادشی

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان هندی از صدور مجوز اقامت بلندمدت برای نویسنده اسلام ستیز بنگلادشی که از این کشور فرار کرده خشمگین هستند.
اعتراض مسلمانان هندي به صدور مجوز اقامت براي نويسنده اسلام ستيز بنگلادشي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری On Islam، مسلمانان هند از تصمیم دولت این کشور برای اعطای مجوز اقامت طولانی مدت به تسلیمه نسرین، نویسنده اسلام ستیز بنگلادشی که در تبعید به سر می برد بسیار خشمگین هستند.
 ظفرالاسلام خان، رییس ملی مجلس مشاوره مسلمانان هندوستان در اعتراض به این تصمیم دولت گفت: درک این مساله برای ما بسیار مشکل است که چرا برخی از اعضای دولت هند اینقدر به فراهم کردن شرایط اقامت شخصی که در کشور خود نسبت به قانون بی‌اعتنا بوده و آن را زیر پا گذاشته، علاقه مند هستند.
تسلیمه نسرین، نویسنده اسلام ستیز بنگلادشی که پیش از این پزشک بوده، در سال 1994 میلادی و پس از انتشار رمانی به اسم Lajja که در آن خواستار ایجاد تغییراتی در قرآن شده بود، از بنگلادش گریخت. این نویسنده اسلام ستیز بنگلادشی پس از 11 سال زندگی در اروپا و آمریکا در سال 2004 میلادی به هندوستان نقل مکان کرد.
 کتاب ضد اسلامی تسلیمه نسرین به زبان بنگالی نوشته شده اما ترجمه بخشهایی از کتاب Dwikhandito، زندگی نامه ای از این نویسنده اسلام ستیز به قلم خود وی، به وسیله برخی از روزنامه های اردو زبان هندوستان در سال 2007 میلادی خشم شدید مسلمانان هندی را از حضور تسلمیه نسرین در کشورشان به همراه داشت.
مسلمانان در شهر کولکاتا، محل سکونت تسلیمه نسرین در هند در ماه نوامبر سال 2007 میلادی به خیابان ها ریخته و خواستار اخراج وی از کشور شدند. این درحالی است که اکنون و پس از گذشت سالها، دولت هند موافقت خود را با صدور مجوز اقامت طولانی مدت برای نویسنده اسلام ستیز بنگلادشی اعلام کرده است.
تسلیمه نسرین، سه روز پس از آن که از تصمیم وزارت کشور هندوستان برای صدور مجوز اقامت طولانی مدت باخبر شد با ارسال پستی اسلام ستیزانه در توئیتر مدعی شد: داعش، بوکو حرام، الشباب، القاعده و طالبان همگی پس از خواندن قرآن تروریست شدند اما من کافر شدم./990/د902/ک
ارسال نظرات