۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۱۸۰۵۰
در قالب طرح ملی اصحاب الحسین صورت می گیرد؛

معرفی و تبیین شخصیت شهدای کربلا

خبرگزاری رسا ـ مسؤول جامع ایمانی مشعر در خراسان رضوی با اشاره به آغاز طرح ملی اصحاب الحسین(ع)، گفت: این طرح از سال1390 و با هدف تبیین و الگوسازی شخصیت های کربلا در استان اجرا می شود.
اصحاب الحسين

جواد قربان پور، مسؤول جامعه ایمانی مشعر در خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: طرح اصحاب الحسین(ع) از سال1390 در استان و با مرکزیت مشهد با هدف تبیین و الگوسازی شخصیت های کربلا آغاز شده است.

 

وی با بیان این که جای اصحاب امام حسین(ع) حتی در برنامه های فرهنگی و مذهبی امروز خالی است، افزود: این طرح در دو سطح عمومی و نخبگان و مادحین و سخنرانان فعالیت دارد.

 

مسؤول جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: از جمله برنامه های طرح اصحاب الحسین(ع) که از سوم شهریور به مدت 72 روز تا روز عاشورا ادامه دارد، معرفی اصحاب از طریق پیامک یا پست الکترونیک است که علاقمندان جهت شرکت در این بخش می توانند با ارسال عدد 72 به شماره 101114 یا مراجعه به پایگاه اینترنتی اصحاب الحسین(ع) نام نویسی کنند.

 

قربان پور، قرائت روزانه زیارت عاشورا به نام یک شهید کربلا را از دیگر برنامه های طرح اصحاب الحسین(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: نام نویسی در این بخش نیز با ارسال عدد 72 به سامانه پیامک 300072072 امکان پذیر است.

 

وی با بیان این که در روزنامه های خراسان و شهرآرا، هر روز ستونی به معرفی شخصیت و شرح زندگی یک شهید کربلا اختصاص داده می شود، افزود: با مشارکت شهرداری و شورای شهر نیز فضا سازی شهری مانند احداث 72 ایستگاه صلواتی همراه با برنامه هایی چون پخش کلیپ تخصصی و مجله صوتی صورت می گیرد.

 

مسؤول جامعه ایمانی مشعر در خراسان رضوی در خصوص دیگر برنامه های طرح اصحاب الحسین(ع) به طراحی پایگاه اینترنتی تخصصی طرح به نشانی www.shahid.com، تدوین کتاب با موضوع شرح زندگی و ویژگی های اصحاب الحسین(ع) و توزیع آن در سطح نخبگان فرهنگی، هیئت های تراز اسلامی و مداحان سرشناس، تهیه پنجاه هزار پوستر برای گروه های نخبگان و هئیت های مذهبی، فراخان شعر و تدوین و چاپ مجموعه شعر و طراحی کتیبه و پرچم اصحاب الحسین(ع) اشاره کرد.

 

وی همچنین، ثبت روز ملی اصحاب الحسین(ع)، تهیه سه سر رسید شامل قسمتی از اشعار و احادیث و مطالبی در مورد یاران امام حسین(ع)، نگارش داستان کوتاه از زندگی شهدای کربلا، تدوین نمایشنامه و همچنین یادبود طرح را از برنامه های آتی طرح اصحاب الحسین(ع) برشمرد./930/ت302/ب5

ارسال نظرات