۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۸۶۹۳
شب خونین اسلام‌آباد؛

11 کشته و 300 زخمی در منطقه قرمز

خبرگزاری رسا - سرانجام بن‌ بست سیاسی در اسلام ‌آباد به خشونت کشیده شد و در درگیری میان پلیس و معترضان در اسلام ‌آباد دست‌کم 11 تن کشته و 300 نفر زخمی شدند.
سرکوب تظاھر کنندگان پاکستاني در اسلام اباد

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  در درگیری میان معترضان و پولیس پاکستان در منطقه قرمز اسلام اباد، دست‌کم 11  تن کشته و 300 نفر در درگیری میان پلیس و معترضان در اسلام‌آباد زخمی شدند.

 

پس از اینکه مذاکرات میان دولت و حزب تحریک عوامی و حزب تحریک انصاف به نتیجه نرسید 25 هزار نفر به سمت خانه نخست‌وزیر راهپیمایی کرده و قصد داشتند با جرثقیل موانع امنیتی را از سر راه بردارند.

 

دولت که به مدت 17 روز خویشتن‌داری کرده بود به پلیس دستور داد تا معترضین را متوقف کند و منطقه قرمز در پایتخت تبدیل به یک میدان نبرد شد و پلیس به سمت مخالفان با گلوله‌های لاستیکی شلیک کرد.

 

به گزارش منابع آگاه، زنان و کودکان هم در میان زخمی‌ها بودند و حال 164 نفر از مجروحان وخیم است، 20 نیروی پلیس هم در میان مجروحان مشاهده شدند.

 

تظاهرات در بخش‌هایی از لاهور و بندر کراچی نیز صورت گرفته و معترضان جاده‌ها را مسدود کردند. پلیس تلاش کرد با استفاده از باطوم و گاز اشک‌آور تظاهر کنندگان را متفرق کند.

 

در این راستا، طاهر القادری عنوان کرد: تظاهرات ما مسالمت آمیز بود اما دولت خونریزی را آغاز کرد، به هدف خود نزدیک می‌شویم.

 

عمران خان نیز از مردم سراسر کشور خواست تا به این تظاهرات بپیوندند و گفت: مبارزه ما علیه دولت تا آخرین نفس ادامه دارد.

 

معترضان به رهبری «طاهر القادری» و «عمران خان» از 15 آگوست خارج از پارلمان تحصن کرده و خواستار استعفای نخست‌وزیر و اعلام تقلب در انتخابات گذشته شدند.

 

برخی کارشناسان عنوان می‌کنند که پس از درخواست دولت از ارتش برای مداخله، بحران کنونی ابعاد تازه‌ای یافته و احتمال یک کودتای نرم از سوی ارتش و افزایش تسلط این نهاد در کشور وجود دارد.

 

گفته می شود پلیس اجساد کشته ھای را در کانتینرهایی قرار داده است که از آنها برای حفاظت از خانه نواز شریف نخست وزیر پاکستان استفاده می شود. در حالی که نواز شریف از خانه خود گریخته و در لاهور پنهان شده است.

 

همچنین پلیس همچنین به مقامات بیمارستان ها دستور داده است به خبرنگاران اجازه ورود به بیمارستان ها را ندهند. این در حالی است که تظاهرات به دیگر شهرهای پاکستان نیز گسترش یافته است./988/د101/ک

ارسال نظرات