۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۸۷۵۹
امام جمعه بیرجند:

فعال کردن چرخه تولید ملی مهم‌ترین رسالت بانک‌ها در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که کارکردهای نظام بانکداری در اسلام با سایر نظام ها متفاوت بوده و در نظام اسلامی بانک در خدمت شکوفایی اقتصاد است، گفت: فعال کردن چرخه تولید ملی مهم ترین رسالت بانک ها در نظام اسلامی است.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام  والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان و مدیران بانک ها در خراسان جنوبی، با بیان این که در اسلام تمامی نهادها از جمله بانک ها در خدمت تعالی و کمال انسان است، گفت: نظام اسلامی به هیچ وجه با دریافت ربا و سودهای غیر شرعی از مردم موافق نبوده و همواره نظام ربوی را جنگ با خدا عنوان کرده و انسان را از این کار بازداشته به همین دلیل بانک ها هم باید در هنگام پرداخت وام به مردم به گونه ای در قالب عقود اسلامی به آنها وام بدهند که نظام وام دهی و دریافت اقساط براساس عدالت و انصاف بوده و به ربا آلوده نباشد زیرا ربا برکت را از کسب و کار مسلمانان می گیرد.

 

وی با بیان این که باید قانون بانکداری بدون ربا در کشور به خوبی اجرایی شود و بانک ها از دریافت و پرداخت سودهای غیر منطقی و غیر عادلانه خودداری کنند، ابراز داشت: در صورتی که بانک ها برمبنای اسلام و انصاف حرکت کنند میزان تورم و گرانی در کشور مهار خواهد شد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که باید نظام بانک ها به گونه ای باشد که هم باطن و هم ظاهر آن اسلامی باشد، گفت: متاسفانه امروز بیشتر تولیدکنندگان و مردم از نظام بانکی انتقاد داشته و روند دریافت وام ها  و سودها تعیین شده برای آنها را طبق عدالت و انصاف نمی دانند بنابراین باید بانک ها از منفعت طلبی دست برداشته و خدمت به مردم و شکوفایی تولید ملی و اقتصاد را سرلوحه کار خود قرار دهند تاهم نظام بانکی شکوفا شود و هم مردم از خدمات بانک ها راضی باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که روند پرداخت وام به تولیدکنندگان بسیار کند و نوشدارویی پس از مرگ تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه روند حرکت بانک ها در عرصه شکوفایی اقتصاد بسیار کند است و بانک ها باید توصیه های مقام معظم رهبری را در خصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی جدی گرفته و با مدیریت جهادی از تولید کنندگان ایرانی حمایت کنند.

 

وی با اشاره به این که مردم هم باید در پرداخت به موقع اقساط خود بانک ها را یاری دهند، ادامه داد: باید وام پرداختی به مردم گره از کار آنها بگشاید نه این که با دریافت وام در یک مشکل اقتصادی جدید غوطه ور شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که بانک ها باید در زمان تحریم بیشترین کمک را به دولت و مردم داشته باشند، گفت: بانک ها اگر براساس اصول اسلامی در جامعه حرکت کنند مهم ترین نقش را در توسعه کشور و شکوفایی اقتصاد دارند.

 

حجت الاسلام  والمسلمین رضایی یادآور شد: باید نظام بانکداری در کشور باید در شأن اسلام و ارزش های اسلامی باشد در غیر این صورت بانک ها نه تنها پشتیبان نظام اقتصادی و مردم نخواهند بود بلکه خود به یکی از عوامل مهم ضعف اقتصاد و افزایش تورم در کشور تبدیل خواهند شد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات