۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۱۹۰۰۵
از سلسله برنامه های دوازدهمین جشنواره امام رضا؛

رونمایی از دو اثر در همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خراسان رضوی از رونمایی دو اثر اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی و نرم افزار چند رسانه ای اقتصاد مقاومتی با حضور حداد عادل در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.
اقتصاد مقاومتي

علی اصغر حاجی نقی، رییس همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا د رمشهد گفت: در مراسم افتتاحیه این همایش که در روز چهارشنبه 12 شهریور برگزار می شود از دواثر و محصول فرهنگی رونمایی خواهد شد.

وی با بیان این که کتاب اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی و نرم افزار چند رسانه ای اقتصاد مقاومتی در همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی با حضور عداد عادل در دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی می شود، گفت: کتاب اقتصاد در فرهنگ رضوی به همت دکتر علی شریفی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و با همکاری لینا سادات حسینی و رقیه قهرمانی نیک به رشته تحریر در آمده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این کتاب در چهار فصل  شامل کلیات، بایسته های نظام اقتصادی خانواده در بخش درآمد(روزی حلال)، فصل سوم شامل بایسته های نظام اقتصادی خانواده در بخش هزینه و فصل چهارم شامل شایسته های اخلاقی نظام اقتصادی خانواده و در پایان شامل نتیجه گیری می باشد.

علی اصغر حاجی نقی درباره اثر دیگر که نرم افزار چند رسانه ای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: این نرم افزار در بخش های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، مادران، پدران،مسؤولان و بخش مرجع شناسی در راستای ارتقای سطح سواد اقتصادی اقشار جامعه ارایه می شود.

 وی با بیان این که نرم افزار چند رسانه ای اقتصاد مقاومتی برای آموزش در بخش های مختلف اجتماعی است، تصریح کرد: این نرم افزار نیز با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تهیه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) با بیان این که یکی از مواردی که مهم ترین قوانین اسلامی را به خود اختصاص داده، روزی حلال است، اظهار داشت: در واقع روزی حلال که به عنوان سرمایه ای فیزیکی، مهم ترین و از دیدگاه فرهنگ رضوی تنها منبع مالی خانواده محسوب می شود، اقتصاد خانواده می بایست به این سمت، هدایت شود.

وی ادامه داد: روزی حلال می تواند از پررنگ ترین نقاط پیوند مستقیم اسلام با اقتصاد تلقی شود چرا که در منابع اسلامی بسیار تاکید شده است که انسان، روزی خود و فرزندانش را از راه حلال به دست آورد.

همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی در پنج محورمدیریت اسلامی و ارتقاء فرهنگی،مدیریت اسلامی و حمایت های اجتماعی، مدیریت اسلامی و نهادهای حمایتی،مدیریت اسلامی و همبستگی اجتماعی و مدیریت اسلامی و ظرفیت سازی های اقتصادی و مالی از عناوین محورهای پنج گانه همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی است که 522 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

از تعداد 522 اثر ارسالی به دبیرخانه همایش ملی مدیرت اسلامی در فرهنگ رضوی 50 اثر پذیرفته شده است که 22 اثر در دو روز برگزاری این همایش در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 12 و 13 شهریور ارایه می شود  و به هشت اثر برگزیده نیز جوایزی اهدا خواهد شد./934/ت302/ب

ارسال نظرات