۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۱۹۳۷۸

جشن دهه کرامت در غنا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن دهه کرامت با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در مسجد رسول اکرم (ص) آکرا و استان کیپ کاست غنا برگزار شد.
دهه کرامت غنا

  

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن دهه کرامت با حضور رایزن فرهنگی کشورمان  و جمعی از شخصیتهای دینی و فرهنگی منطقه و طلاب حوزه علمیه در مسجد رسول اکرم (ص) آکرا برگزارشد.

 

در ابتدای این مراسم "شیخ سلیمان نادی" از شاگردان مرحوم عبد السلام بنسی است که پس از انقلاب به ایران آمد و در حوزه علمیه قم تحصیل کرده، در سخنانی در باره شخصیت، تاریخچه زندگی و کرامات حضرت فاطمه معصومه (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

در ادامه رضا بخشایش رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص شخصیت، جایگاه و کرامات امام رضا (ع) در سخنانی گفت: امام رضا (ع) بخصوص به پیروان سایر ادیان مذاهب عنایت دارند.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا امام به پیروان سایر ادیان و مذاهب عنایت دارند گفت: در اینجا مسأله هدایت مطرح است. یکی از فلسفه های تحقق معجزه هدایت انسان‎ها است.

 

رایزن فرهنگی ایران در پایان پیروزی مردم غزه را تبریک گفت و برای برطرف شدن شر دشمنان اسلام از سر کشورهای اسلامی دعا کرد.

 

در این مراسم احمد تیجانی از مداحان اهل بیت برای امام رضا (ع) مدیحه سرایی کرد و قطعه هایی از فیلم ولایت عشق برای شرکت کنندگان به نمایش گذاشته شد. 

 

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس های حرم مطهر امام رضا (ع) و آثار فرهنگی حرم رضوی همچون فیلم و کتاب به نمایش گذاشته شد. این آثار اخیرا از سوی آستان قدس رضوی به نمایندگی غنا ارسال شده بود.

 

در مراسمی که در دبیرستان فلاحیه استان کیپ کاست غنا برگزارشد، "عبدالله ابراهیم"، از دار القران ابراهیمیه در باره نقش امام رضا در تعلیم و گسترش فرهنگ اسلامی اصیل و آموزه های دینی به ایراد سخنرانی پرداخت./994/د101/ک


منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 

ارسال نظرات