۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۱۹۶۹۲
امام جمعه دزفول:

مناظره امام هشتم بهترین الگو جهت برگزاری کرسی های آزاداندیشی است

خبرگزار رسا ـ امام جمعه دزفول به مناسبت ولادت امام رضا(ع)، گفت: یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ زندگی امام رضا(ع) مناظره هایی بود که با سران و بزرگان ادیان مذاهب برگزار کردند و کرسی های آزاد اندیشی الگویی مناسب از این مناظره‎ها است.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که امام رضا(ع) به خواست خود و با برنامه ریزی به سوی ایران حرکت کرد، اظهار داشت: امام رضا(ع) با انتخاب مسیر ایران فصل جدیدی در مبارزه علیه خلیفه عباسی آغاز کرد و بدون واسطه اسلام واقعی و مکتب اهل بیت(ع) را به جهان شناساند.

وی در ادامه سلسله الذهب را معتبرترین روایت از روایت های شیعه دانست و افزود: الذهب معتبرترین سند تشیع است که به هنگام ورود امام هشتم(ع) به ایران در شهر نیشابور چندین هزار نفر کاتب با قلم و کاغذ جملات گران‎بهایی را که آن حضرت بیان می فرمود را نوشته تا مبنایی برای تحکیم اندیشه و حقیقت مکتب اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه دزفول با بیان این که مردم ایران همچنان شاهد خیر و برکات ثامن الحجج(ع) هستند، ابراز داشت: در سراسر ایران اسلامی قدمگاه های امام هشتم (ع) به چشم می خورد که همواره مورد عنایت عاشقان اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به عبور حضرت رضا(ع) از شهر دزفول گفت: مردم دزفول با برگزاری مراسم های متنوع در قدمگاه امام دل‎ها به راز و نیاز با امام رضا(ع) می پردازند.

استاد حوزه و دانشگاه قدرتمندی علمای شیعه در مناظره و بحث های اعتقادی را از برکات امام هشتم(ع) خواند و اظهار داشت: یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ زندگی امام رضا(ع) مناظره هایی بود که با سران و بزرگان ادیان مذاهب برگزار شد و کرسی های آزاد اندیشی که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارد الگویی مناسب از این مناظره ها است.

وی به اهداف مأمون عباسی برای برگزاری مناظره بین امام و علمای اهل کتاب اشاره کرد و بیان داشت: خلیفه عباسی با تفکر بر این که از طریق غلبه بر امام رضا(ع) در مناظره می تواند مکتب شیعه را که با جنگ و خونریزی نتوانسته بود از بین ببرد با مناظره و شکست امام رضا(ع) محقق کند.

امام جمعه دزفول در ادامه گفت: امام رضا(ع) با شرکت در مناظره ای که خلیفه عباسی برگزار کرده بود، توانست به علمای نصرانی بر اساس کتاب انجیل و یهود بر اساس تورات پاسخ داده و به تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بپردازد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان با بیان این که امام رضا(ع) حتی از نیروهایی که مخالف بودند یک نیروی در مسیر اهل بیت(ع) می ساخت، ابراز داشت: یکی از این نیروها عمران صابی بود که پس از مناظره های بسیار متقاعد شد که با پذیرفتن دین اسلام شیعی به یکی از یاران نزدیک امام تغییر یافت./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات