۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۲۰۷۸۰
یورش به منازل و بازداشت فعالان بحرینی؛

افزایش تدابیر امنیتی حکومت بحرین در هشت ماه گذشته

خبرگزاری رسا ـ آمارهای گروه‌های رصد مصادیق نقض حقوق بشر در بحرین از ۱۵۳۴ مورد یورش نیروهای امنیتی به منازل شهروندان بی‌گناه و بازداشت ۱۴۹ تن از معترضان به نظام «آل‌خلیفه» حکایت دارند.
ورود غير قانوني نيروهاي امنيتي به منازل بحريني ها

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آمارهای اولیه رصد تحولات امنیتی بحرین طی یک هفته گذشته و به طور مشخص از یکم تا هفتم سپتامبر نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور روند یورش به منازل شهروندان بحرینی و بازداشت فعالان سیاسی و مردم عادی را شدت بخشیده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، گروه‌های رصد نقض حقوق بشر در بحرین طی هفته نخست ماه سپتامبر بازداشت 30 تن را به ثبت رسانده است. هیچ کدام از بازداشت شدگان تا کنون آزاد نشده‌اند.

 

این گزارش حاکی است که طی هفته نخست ماه میلادی جاری نیروهای امنیتی بحرین 39 بار به منازل مردم این کشور یورش بردند. میزان خطرناک بودن این آمارها زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم نیروهای امنیتی از ماه ژانویه تا ماه اوت 1495 بار به منازل مردم یورش آورده‌اند و چنانچه 39 مورد هفته نخست سپتامبر جاری را نیز به این آمار اضافه کنیم این عدد به 1534 افزایش می‌یابد.

 

آمار عملیات یورش به منازل شهروندان بحرینی از ثبت 906 مورد در پنج ماه نخست 2014 حکایت دارد. نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌های وابسته به وزارت کشور بحرین در ماه ژانویه 91 بار، در فوریه 142 مرتبه، در ماه مارس 228 بار و در ماه آوریل 174بار به منازل شهروندان یورش بردند. این در حالی است که روند یورش به منازل در ماه مه گذشته به 271 مورد افزایش یافته است.

 

در ماه‌های ژوئن و ژوئیه نیز به ترتیب 196 و 176 بار به منازل شهروندان بحرینی یورش برده شده است. در ماه اوت نیز گزینه‌امنیتی منامه علیه معترضان 217 یورش به منازل مسکونی را به دنبال داشته است.

 

این گزارش حاکی است که طی هشت ماه نخست سال میلادی جاری 149 نفر در عملیات یورش به منازل شهروندان بحرینی بازداشت شده‌اند.

 

گزارش‌های دریافتی از داخل بحرین نشان می‌دهد که روند یورش به منازل و بازداشت مردم بی‌گناه در ماه جاری با شدت بیشتری ادامه دارد به گونه‌ای که نیروهای امینی در روز نهم سپتامبر منطقه «العکر» را محاصره کرده و به 15 منزل مسکونی یورش آوردند.

 

در  همین حال از داخل زندان مرکزی «جو» خبر می‌رسد که اعتصاب غذای بازداشت شدگان ادامه دارد. زندانیان اعلام کردند که تا دستیابی به حقوق مشروع خود و بهبود اوضاع نابسامان داخل زندانیان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند. آن‌ها همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که در همبستگی با اعتصاب غذای «عبدالهادی الخواجه» که به نشانه اعتراض به رفتار نامناسب منامه با زندانیان اعتصاب غذا کرده است،‌ گام مشابهی را بر می‌دارند./994/د101/ک

ارسال نظرات