۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۲۱۷۱۲

اقتباس «چریک پیر» رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فیلم «چریک پیر» برگرفته از کتابی به همین نام در مراسمی برای گرامی‌داشت یاد شهید آبشناسان رونمایی خواهد شد.
کتاب چريک پير

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نوید شاهد، محسن صادق نیا، رییس دایره تبلیغات دفاعی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همایشی برای گرامیداشت یاد شهید حسن آبشناسان به کوشش نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

 

وی افزود: برای این آیین، از امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ احمد دادبین، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش، سردار محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی شجاعی صائین، رییس دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده شهید آبشناسان و مژگان حضرتیان فام نویسنده کتاب «چریک پیر» دعوت شده است.

 

به گفته صادق نیا، در این مراسم از فیلم «چریک پیر» برگرفته از کتابی با همین عنوان به قلم مژگان حضرتیان فام رونمایی، بخش هایی از کتاب در مراسم خوانده و مجلداتی از «چریک پیر» به میهمانان هدیه می شود.

 

رییس دایره تبلیغات دفاعی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این مراسم، هشتم مهرماه 1393 و هم زمان با بیست و نهمین سالگرد شهادت سرلشکر حسن آبشناسان در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس واقع در تهران، بزرگراه حقانی، بعد از بزرگراه مدرس، روبه روی پارک طالقانی، خیابان سرو برگزار خواهد شد.

 

حسن آبشناسان 19 اردیبهشت 1315 در محله امامزاده یحیی در تهران به دنیا آمد. پس از دریافت دیپلم ریاضی در 1336 وارد دانشکده افسری و در سال 39 با درجه ستوان دومی فارغ التحصیل شد. یک سال بعد دوره مقدماتی را به پایان رساند. پس از آن، در اولین دوره «رنجر»، «دوره های عالی ستاد فرماندهی»، «دوره های چتربازی و تکاوری» در تهران و شیراز و اسکاتلند، شرکت کرد. وی همچنین دوره دافوس در دانشکده فرماندهی و ستاد را با موفقیت گذراند.

 

استاد آموزش جنگ های چریکی و نامنظم، استاد آموزش نیروهای سپاه مستقر در کاخ سعدآباد، فرمانده قرارگاه شمال غرب، عضویت در ستاد جنگ های نامنظم لشکر 21 حمزه، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء و تلفیق نیروهای سپاه و ارتش برای عملیات، فرمانده لشکر 23 نیروهای ویژه هوابرد، تشکیل قرارگاه کمیل در عمق خاک عراق و طراحی عملیات قادر و اجرای آن بخشی از مسئولیت ها و فعالیت های وی بوده است./998/د102/ق

ارسال نظرات