۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۲۲۲۲۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

قرآن مبدأ تمامی عرفان ها در جهان بشریت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که قرآن مبدأ تمامی عرفان ها است، گفت: تمامی مکاتبی عرفانی که در دنیای امروز به وجود آمده است به دلیل عدم نسخه برداری و عدم مطابقت با قرآن کریم شایسته اعتنا نیستند.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه های خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه امروز نحله های انحرافی و مکاتب عرفانی جعلی رو به افزایش است و این مکاتب قصد جذب جوانان و فریب آنها را دارند، افزود: متاسفانه در حال حاضر جامعه هدف این مکاتب قشر تحصیل کرده و دانشجو هستند بنابراین اساتید دانشگاه موظف هستند در این زمینه به دانشجویان خود اطلاع رسانی کنند.

 

وی با بیان این که  این نحله ها اهداف پیلید خود را در شالوده های ادبی و عرفانی بسیار زیبا قرار می دهند، ادامه داد: بیشتر این مکاتب با یهود صهیونیست در ارتباط مستقیم هستند و هدف عمده آنها ترویج بی دینی و خرافه گرایی در میان نسل جوان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این مکاتب و حلقه ها از طریق انجمن ها و با برگزاری مهمانی های مختلط جوانان را به خود جذب کرد و پس از جذب فرد به شکلی او را تحت فشار و نفوذ قرار می دهند که به محض ورود به این مکاتب برای فرد امکان خروج وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به این که قرآن کریم اولین مرکز برای هدایت و رشد بشر است، گفت: عرفانی که اسلامی باشد با قرآن در ارتباط تنگاتنگی است در حالی که مکاتب غیردینی از ادیان الهی و قرآن کریم دوری جسته و بر مادیات تاکید می کنند.

 

وی افزود: باید مبلغان فعالیت خود را در زمینه معرفی عرفان های جعلی و کاذب افزایش دهند و از خطر این مکاتب و عرفان ها که چند سالی است با خیزش نرم فعالیت خود را در میان جوانان دو چندان کرده اند جوانان را آگاه سازند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که عرفان و دست یابی به مراحل عالی عرفان تنها با تهذیب نفس و دوری از گناه در انسان به وجود می آید، ادامه داد: شخصی که به دنبال پیمودن مسیر عرفان اسلامی و شناخت پروردگار است باید بداند این عرفان تنها در سایه عمل به دستورات دین به دست می آید و هیچ کس نمی تواند ادعا کند مباحث عرفانی را به کسی بیاموزد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که جوانان برای ورد به راه عرفان باید از نظر علمای بزرگوار اسلام بهره مند شده و اهل بیت را در این مسیر الگوی خود قرار دهند، افزود: هرکس که به نوع خاصی لباس برتن کند یا ریش بگذارد عارف محسوب نمی شود بلکه عارف کسی که در تمامی شرایط خود را در محضر خدا احساس کرده و عامل به دستورات دین و بزرگان باشد.

 

لازم به ذکر است، نشست های آشنایی با مکاتب عرفانی و عرفان های جعلی به صورت مستمر در دانشگاه بیرجند با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی برای اساتید و دانشجویان در ایام مختلف سال برگزار می شود. /968/پ203/ب

ارسال نظرات