۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۲۲۳۶۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف نیازمند مشارکت عمومی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ترویج وقف نیاز به مشارکت عمومی و همگانی است، گفت: ترویج وقف امر والایی بوده که در فرهنگ نورانی اهل بیت بر آن تاکید فراوانی شده است.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای استان مازندران با گرامی داشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای سرافراز، جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهیدان هشت سال دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامی ایران با خون شهیدان و تدابیر و زحمات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و ایثارگری مردم و بسیجیان و نیروهای مسلح به دست آمده است.


وی با اشاره به این که ترویج ارزش های دفاع مقدس باید به نحو ارزنده ای در جامعه صورت گیرد، بیان داشت: همگان باید تلاش کنند تا بتوانیم حافظ ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس باشیم.

 

حجت الاسلام علیزاده، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه و سپاه هر دو نهاد انقلابی و دینی و زیر نظر مقام معظم رهبری بوده و اهداف هر دو در چند حوزه از جمله فرهنگی، اقتصادی ودیگر امور مشترک است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران، ادامه داد: برای اجرای امور قرآنی و فرهنگی در امامزادگان و حفظ و احیای موقوفات در شهرها و روستاها نیاز به همکاری بسیجیان مناطق مختلف داریم که امری اساسی و مهم است.


حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که سنت وقف بهترین مصداق جاودانگی انسان است، ادامه داد: وجود موقوفات و رقبات متعدد و قابل توجهی که وجود دارد نشانگر آن بوده که از سالیان دور و سال های اخیر انسان های خیر و پاک نیت برای اهداف والا و ارزنده ای وقف انجام دادند.


وی با بیان این که ترویج وقف نیاز به مشارکت عمومی و همگانی است، بیان داشت: ترویج وقف امر والایی بوده که در فرهنگ نورانی اهل بیت بر آن تاکید فراوانی شده است.


حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهارکرد: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داریم، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال ‏اقتصاد و فرهنگ نام گذاری کردند و باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در راه تحقق آن تلاش کرده و رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب را در برنامه های خود اجرایی کنیم.


حجت الاسلام یداله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران در این دیدار با ابراز خرسندی از تقویت کارهای فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و احیای موقوفات، گفت: سپاه و بسیج با نگاه قرآنی و معنوی به مقوله وقف آماده همکاری در جهت احیای موقوفات ، ترویج وقف و امورات فرهنگی است.

 

وی، افزود: برای مقابله با دشمن که با تمام وجود و از راه جنگ نرم وارد منازل شد و باید دستگاه ها و نهادهای فرهنگی با همدیگر متحد باشند و با استفاده از ظرفیت های موجود در دستگاه ها از جمله پایگاه های مقاوت، مساجد و امامزادگان توطئه های مساجد را خنثی کنیم./950/پ202/ب4

ارسال نظرات