۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۲۲۵۳۶
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

امامزادگان پایگاه معنوی گسترش فرهنگ دینی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، گفت: بقاع متبرکه و امام زادگان پایگاه‌های معنوی خوبی برای گسترش فرهنگ اسلامی و دینی بین جوانان و نوجوانان است که باید از این ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و اداره کل کمیته امداد استان، با بیان این که این دو نهاد هر دو مقدس و زیرنظر مقام معظم رهبری هستند، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) از یادگاران بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که خدمات در کمیته امداد حاصل نگاه معنوی و اخلاص امام خمینی(ره) است، بیان داشت: این نگاه معنوی و اخلاص سبب شد تا ما امروز آثار و برکات این نهاد را در جامعه به خوبی حس کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده، تصریح کرد: نقاط مشترک و خوبی بین اوقاف و کمیته امداد امام خمینی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با هماهنگی، همکاری و تعامل در برطرف کردن مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف گام‌های مثبتی برداریم.

 

وی با تاکید بر این که این حوزه نیازمند کارهای بنیادی و ریشه‌ای است، گفت: در درجه اول باید اعتماد مردم به این دو نهاد نسبت به گذشته بیشتر جلب شود تا بتوانیم فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، فعالیت اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی را برای ساماندهی فقرا، یتیمان ودیگر امور ارزشمند برشمرد و بیان کرد: توسعه مساجد و امامزادگان و پیگیری برطرف کردن مشکلات افراد نیازمند در هر محله در اولویت این دو نهاد قرار گیرد.

 

وی با بیان این که اوقاف در خدمت دین، اسلام، اهل بیت، نظام و مردم است، افزود: اجرای نیات واقفان یکی از برنامه‌های اصلی اوقاف است که براساس نظر واقف در زمان‌های مشخص اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده از تدوین تفاهم‌نامه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد و گفت: پیش‌نویس این تفاهم‌نامه در زمینه اجرای نیت واقف، کمک به مستمندان و ایتام، اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی، کمک به مساجد و امامزادگان و دیگر امور تدوین می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تاکید بر این که امام زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شود، ادامه داد: در شرایط تهاجم فرهنگی قرار داریم که ترویج فرهنگ اسلامی و توسل به سیره گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) و استفاده از امام زادگان و اماکن متبرکه می تواند در مقابله با دشمنان اثرگذار باشد.


وی، افزود: بقاع متبرکه و امام زادگان پایگاه‌های معنوی خوبی برای گسترش فرهنگ اسلامی و دینی بین جوانان و نوجوانان است که باید از این ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود./950/پ202/ب4

ارسال نظرات