۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۲۳۱۴۲

فلسفه تأسیس دانشگاه باقرالعلوم و اهداف پیش‌رو

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه باقرالعلوم(ع) نهاد حوزوی، آموزشی و علمی است که در سال 1363با عنوان موسسه آموزش عالی باقرالعلوم(ع) به منظور بالا بردن سطح آگاهی سیاسی طلاب در زمینه‌های جهان اسلام، ایران و روابط بین‌الملل آغاز به کار کرد.
دانشگاه باقرالعلوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشگاه باقرالعلوم(ع)نهاد حوزوی، آموزشی و علمی است که در سال 1363 با عنوان موسسه آموزش عالی باقرالعلوم(ع) به منظور بالا بردن سطح آگاهی سیاسی طلاب در زمینه‌های جهان اسلام، ایران و روابط بین‌الملل آغاز به کارکرد و ازسال 1370 موفق به کسب موافقت اصولی از شورای گسترش آموزش عالی کشور شد.


نظر به ضرورت گسترش فعالیت‌های آموزشی علوم انسانی ـ اسلامی درسال1384 از موسسه آموزش عالی باقرالعلوم(ع)به دانشگاه باقرالعلوم(ع) که
بخشی از مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود و فلسفه وجودی آن ایجاد زمینه ارتقای تبلیغ دینی، ایجاد زمینه ارتقای پژوهش دینی، ایجاد بستر مناسب برای بازسازی علوم انسانی، مبانی اسلامی برای نیازهای علمی، فرهنگی و دینی جامعه است، ارتقا یافت.


این دانشگاه با هدف کمک به ارتقای فرهنگ و دانش جامعه، رشد و گسترش علوم اسلامی ـ انسانی و مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص و نخبگان مورد نیاز درعرصه‌های فرهنگی ازمیان طلاب حوزه های علمیه و همچنین همکاری در راستای زمینه سازی مناسب برای مشارکت همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش در کشور تأسیس شده است.

 

بخش دیگری از فعالیت‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر استفاده از امکانات و قابلیت‌های موجود کشور و ظرفیت‌های نهفته در حوزه‌های علمیه در توسعه آموزش عالی  و البته کمک به تولید و توسعه نواندیشی دینی در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی و فراهم کردن زمینه‌ها و امکانات لازم آموزش، پژوهشی و تبلیغی متمرکز شده است.


این گزارش می‌افزاید: دانشگاه باقرالعلوم(ع) یک واحد آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی است که از چهار رکن اصلی هیأت مؤسس، هیأت امنا، رییس و شورای دانشگاه تشکیل شده و
ریاست فعلی آن را حجت‌الاسلام شمس الله مریجی برعهده دارد.


همچنین لازم به ذکر است که مکان فعلی این دانشگاه در قم، شهرک پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه واقع شده است./1325/پ203/ی

ارسال نظرات