۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۲۲۳۲۵۱
آیت الله نمازی:

تربیت جوانان خدامحور باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جوانان را در مکاتب آموزشی و تربیتی باید به جایی برسانیم که اگر حجاب ظلمت از مقابل چشم آنان کنار برود چیزی غیر از خدا در فکرشان نباشد.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان دو شنبه شب در دیدار فعالان حوزه مهدودیت در ستاد ظهور استان اصفهان و اعضای مؤسسه فرهنگی مهدوی حلقه معرفت کاشان گفت: فعالیت هایی که در حوزه مهدویت انجام می شود یک نوع آن صوری و نوع دیگرآن که فرهنگ سازی است جنبه شعاری دارد.

 

وی با اشاره به این که انسان بی غل و غش بودن با شعار نمی شود گفت: اگر فعالیت های شعاری مقدمه ای برای شعور و معرفت شود می تواند تأثیرگذار باشد.

 

آیت الله نمازی اجرای برنامه راهپیمایی از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد جمکران با عنوان از حرم تا حرم در اربعین حسینی توسط ستاد ظهور استان اصفهان را در راستای فرهنگ سازی در حوزه مهدویت دانست و گفت: این کار باید مقدمه ای برای یک کار علمی و معرفت شناسی نسبت به امام زمان  باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فعالیت در این حوزه نیازمند یک مرکز تخصصی پژوهشی مسلط به علائم ظهور است تا جوانان را آرام آرام تحت آموزش های خود قراردهند.

 

آیت الله نمازی گفت: جوانان را در مکاتب آموزشی و تربیتی باید به جایی برسانیم که اگر حجاب ظلمت از مقابل چشم آنان کنار برود چیزی غیر از خدا و اهل بیت و امام زمان و مسأله مرگ و قیامت و سؤال حساب و کتاب چیز دیگری در فکرشان نباشد.

 

وی با اشاره به این که معرفت شناسی یکی از کارهای اساسی سازمان و تشکل های فعال در حوزه مهدویت است گفت: جوانان را در حوزه جهاد نفس باید به جایی برسانیم که به جای این که جوانان خواستار دیدن امام زمان باشند، امام زمان به دیدن جوانان بیاید چرا که اگر یاران مهدی شایستگی داشته باشند امام زمان خودش به ملاقات آنها می رود.

 

آیت الله نمازی افزود: برخی از فعالیت ها حالت تظاهر و شعاری دارند مانند هیأت های مذهبی که بقای عاشورا از شعائر است اما اگر کسی حسینی باشد و شب عاشورا بیدار باشد و عزاداری کند اما نماز صبح او قضا شود پیام کربلا را نگرفته است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که باید جوانانی بسازیم ضد زلزله و ضد حوادث که به چیزی غیر از خدا فکر نکنند گفت: ما باید کاری کنیم که جوانان ما به مرحله برسند که به خدا چیز دیگری را نبینند.

 

آیت الله نمازی گفت: از رسول اکرم(ص) سوال کردند بالاترین علم چیست، حضرت فرمود بالاترین علم معرفت الله است لذا مشکل امروز بشر این است که نسبت به خدا جاهل است چرا که اگر کسی خدا شناخت دیگر گناه نخواهد کرد.

 

وی یاد آورشد: امام جواد در رابطه با شیعه گفت مراقبت از هوای نفس و خودداری از گناه و تقوای الهی در هرکسی به اندازه ترسی است که از خدا دارد لذا ما باید تلاش کنیم تا جوانان خود را به این مرحله برسانیم.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که کمترین چیزی که خداوند بین بندگانش توزیع کرده است یقین است گفت: تمامی گناهانی را که انسان مرتکب می شود به دلیل نداشتن یقین است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با تأکید براین که کار بر زمین مانده در حوزه مهدودیت زیاد است گفت: کارهای در این حوزه  باید طبقه بندی، درجه بندی و اولویت بندی شود و از قاطی کردن کارهای فرعی و اصلی خودداری شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات