۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۲۳۳۷۱
پیام شیعیان مصر علیه دولت؛

مسؤولان امنیتی در فشار علیه شیعیان با وهابیان دست دارند

خبرگزاری رسا ـ شیعیان مصر از فشار دولت به پیروان اهل بیت(ع) به شدت انتقاد کرده و اظهار داشتند که برخی از مسؤولان امنیتی با سلفی‎گرایان همدست شده‎اند.
شيعيان مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان مصر با صدور پیامی، فراخوان جمعی از رهبران شیعه این کشور از سوی دستگاه های امنیتی را به شدت محکوم کرده و اظهار داشتند: فراخوان رهبران و جمعی از شهروندان شیعه از سوی دستگاه امنیتی مصر به معنای بازگشت به دوران اخوان المسلمینی است که با قتل شیخ حسن شحاته به پایان رسید. دوران حسنی مبارک رییس سابق که شیعیان را بازداشت می کرد نیز به تاریخ پیوست.

 

در ادامه این پیام آمده است: شیعیان امیدوار بودند در دولت السیسی بتوانند به آزادی و حقوق شهروندی دست یابند، اما به نظر می رسد نیروهای امنیتی درصدد توهین به دولت کنونی هستند چرا که این دولت را با مصالح شخصی خود مغایر می دانند و نمی خواهند آزادی و حقوق شهروندی به شیعیان داده شود.

 

شیعیان تأکید کردند که توطئه وهابی علیه شیعیان در مصر به راه افتاده است و برخی از مسؤولان امنیتی نزدیک به سلفی گرایان نیز در آن نقش دارند و می خواهند فشار علیه شیعیان را افزایش دهند.

 

طاهر الهاشمی از رهبران شیعه مصر نیز در این باره گفت: فشار علیه شیعیان مصر با قانون اساسی تصویب شده از سوی ملت مغایرت دارد. مسؤولیت کامل حمایت از شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) در برابر هجمه وهابیت بر عهده دولت است.

 

وی از ارائه شکایت به دادستانی کل علیه فتنه گران و افرادی که درصدد ضربه زدن به ثبات و امنیت مصر هستند، خبر داد./980/ب902/د

ارسال نظرات