۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۲۳۵۰۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش نقش بسزایی در شناسایی آسیب های اجتماعی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان گفت: تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه نقش بسزایی در شناسایی آسیب های اجتماعی و برطرف کردن آنها دارد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، ظهر امروز، در نخستین نشست هم اندیشی کمیته همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: امضای تفاهم نامه بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش راهکار مناسبی برطرف کردن مشکلات است.

 وی با بیان این که همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش نقش بسزایی در شناسایی آسیب های اجتماعی دارد، بیان داشت: با حضور اساتید حوزه علمیه بین مدارس می توان آسیب های اجتماعی و مشکلات نسل جوان را شناسایی کرد.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه افزود: با شناسایی آسیب های اجتماعی، شبهات دانش آموزان و مشکلاتی که آنان دارند می توان گفتمان های اثر گذاری از سوی حوزه علمیه بین دانش آموزان برگزار شود.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز و درخواست آموزش و پرورش، حوزه علمیه بهترین اساتید اخلاق را به مدارس اعزام می کند.

حجت الاسلام سید نواب حسنی، مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان در ادامه با بیان این که حضور خواهران طلبه در مدارس خوب است، گفت: تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه نباید تنها در حوزه اقامه نماز باشد.

تریبت دینی نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر این که توجه مسائل تربیتی نسل جوان و نوجوان در جامعه امروز مسأله ای ضروری است، بیان داشت: تربیت دینی نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش تربیتی حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: تعامل نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه می تواند در پرورش دینی دانش آموزان که اداره آینده کشور را برعهده دارند مؤثر باشد.

حجت الاسلام حسنی در ادامه افزود: برگزاری گفتمان دینی از سوی اساتید حوزه های علمیه با والدین دانش آموزان نقش مؤثری در آگاه سازی والدین دارد که نیازمند برنامه ریزی از سوی آموزش و پرورش در این راستا است./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات