۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۲۳۷۳۳
رییس جامعة المصطفی مشهد:

اسلام دین رحمت و پیام آور صلح و دوستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: ما به عنوان یک مسلمان باید فاصله خود را با گروه های به ظاهر مسلمان حفظ کرده و به مردم دنیا اعلام کنیم که به دستور صریح قرآن، اسلام دین صلح، صفا، آرامش و پیام آور صلح و دوستی برای همه آحاد بشر است.
مهدوي مهر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی جامعة المصطفی العالمیة واحد مشهد، حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رییس مجتمع آموزش عالی مشهد روز گذشته با فراگیران مرکز آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی المصطفی مشهد متشکل از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه، مدیران اجرایی و مسؤولان مراکز آموزشی و حوزوی کشور پاکستان دیدار کرد.

 

 

 وی در این دیدار با اشاره به ضرورت حفظ فاصله مسلمانان با گروه های تکفیری گفت: آنچه در دنیا در حال رویداد است یک سناریوی از پیش طراحی شده توسط استکبار است. فرقه های دست ساز استکبار مثل بهاییت در شیعه و وهابیت در بین اهل سنت به منظورهای خاصی ایجاد شده اند و تمام تلاششان را در این سال ها کردند تا بتوانند از اسلام، چهره ای خشن به جهانیان معرفی کنند.

 

 

وی افزود: انفجار برج های دو قلو آمریکا در تاریخ 11 سپتامبر، ایجاد گروه های متهجر و درنده طالبان، القاعده، النصر و داعش، طرح های استکباری برای مخدوش کردن چهره اسلام و ایجاد انزجار عمومی نسبت به آخرین و برترین دین آسمانی است. حتی شخصیت پیامبر اسلام(ص) که رحمة للعالمین است و در قرآن صاحب خلق عظیم معرفی شده است را یک شخصیت جنگ افروز جنگ طلب معرفی کردند.

 

 

حجت الاسلام مهدوی مهر با طرح این سوال که در قبال این همه هجمه و دشمنی، وظیفه ما به عنوان یک مسلمان چیست؟ اظهار کرد: مسلمانان باید بصیرت داشته باشند و حساب خود را از کسانی که می خواهند چهره اسلام را زشت جلوه دهند جدا کرده و به جهانیان اعلام کنند که اسلام دین رحمت و رأفت و پیام آور صلح و دوستی برای همه انسان ها است.

 

وی تصریح کرد: ما باید تبیین کنیم کسانی که سر مسلمان ها را می برند نه تنها مسلمان نیستند بلکه دشمن اسلام و مسلمانان هستند.

 

رییس مجتمع آموزش عالی مشهد یادآور شد: در دنیا چه ننگی بالاتر از اینکه سر انسان ها را به خاطر عقایدشان ببرند؟ نکته این است در این میان یهودی ها، بودایی ها و سایر ادیان و مذاهب کشته نمی شوند و فقط مسلمانان به عنوان مشرک، واجب القتل و مهدورالدم می شوند. فرزندانشان ذبح می شوند، زنانشان مورد هتک حرمت واقع شده و قطعه قطعه می شوند و این کجای دستور اسلام  و پیامبر(ص) است که با انسان ها به جرم عقایدشان چنین کنند؟.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح و برنامه دشمنان اسلام امروز گریبانگیر خودشان شده است. هدف آمریکا و همدستان غربی اش از تربیت این گروه ها، تصرف ممالک اسلامی و آزمایش سلاح هایشان در این سرزمین ها بود در حالی که این دست پرورده ها امروز مخل امنیت خودشان شده اند.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر تأکید کرد: ما باید فاصله خود را با آن ها حفظ کرده و به مردم دنیا اعلام کنیم که اسلام دین صلح، صفا، آرامش و دوستی است و این دستور صریح قرآن است.

 

وی افزود: افراد بسیاری ممکن است خود را مسلمان و سلفی بخوانند، خانه کعبه را طواف کنند، بیشتر از دیگران نماز بخوانند اما بزرگترین دستور اسلام را که رأفت و رحمت است را زیر پا بگذارند.

 

رییس مجتمع آموزش عالی مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود پیرامون شخصیت والای امام رضا(ع) و مغناطیس ماورایی ولایت، گفت: امام رضا(ع) پیشگام گفت و گو با ادیان و مذاهب مختلف بودند و تمامی بزرگان ادیان و مذاهب مختلف با ایشان ملاقات می کردند که اکثر این برخوردها به واسطه مهربانی و رأفت امام (ع) منجر به گرایش آن ها به اسلام و مکتب غنی تشیع می شد.

 

وی افزود: کسانی که در محضر امام رضا(ع) حضور می یافتند سوالاتی را مطرح می کردند که آن ها را جز ولی خدا نمی توانست پاسخ دهد.

 

وی یادآور شد: ابتدا که دولت عباسی اجازه داد این مناظرات علمی برگزار شود تصور می کردند که با شکست امام در یکی از این نشست ها می توانند تبلیغات سیاسی سوءی را علیه ایشان طراحی و به مردم القا کنند که مقتدا و رهبرشان توانایی پاسخگویی به مسائل مختلف را ندارد. جلسات برگزار می شد و روز به روز بر شهرت امام(ع) افزوده می شد و افرادی که از محضر ایشان برمی گشتند تبدیل به مبلغان شخصیت این بزرگوار در میان مردم می شدند و نتیجه عکس آن چیزی می شد که دولت عباسی می خواست لذا حکومت عباسی زیر سوال رفت که چرا با وجود چنین شخصیتی ردای خلافت مسلمین بر تن آنان است.

 

حجت الاسلام  مهدوی مهر تصریح کرد: امام زنده و مرده ندارد؛ کسانی که به محضر ایشان مشرف می شوند به ملاقات و زیارت یک شخص مرده نمی روند. امام صحبت های ما را می شنود و جواب ما را می دهد و اینکه ما قادر به شنیدن این جواب نیستیم نشان دهنده نقص از سوی خود ما است اما با کمی دقت متوجه برکات حضور امام(ع) در زندگی مان می شویم.

 

وی افزود: در طول سال دستگاه های شمارشگر درب های ورودی حرم 300 میلیون تشرف به حرم مطهر را ثبت کرده اند. سوال این است که این حجم جمعیت برای چه منظوری و با چه نگاهی به این آستان می آیند؟ رأفت و مهربانی امام رضا(ع) جواب همه سوالات است.

 

وی خاطر نشان کرد: اجابت امام(ع) تنها اختصاص به شیعیان ندارد چرا که شخصیت والای ایشان اجل از این مطالب است و احترام خاص حضرت تمامی نوع بشر را در بر می گیرد.

 

در پایان این دیدار، فراگیران پاکستانی رضایت ونظرات خود را مبنی بر کیفیت بالای آموزش ها، شفاف سازی ها پیرامون مباحث ولایت فقیه، مهدویت و سایر شبهات و نیز تأثیرات این کلاس ها را در میزان انگیزه بخشی و هدف گذاری در خود را اظهار کرده و برگزاری دوره هایی اینچنین را در کشور پاکستان با حضور حداکثری متقاضیان خواستار شدند./930/د101/ی

ارسال نظرات