۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۲۳۸۰۴
امام جمعه موقت شهرکرد:

پاسداری از ارزش‎های انقلاب مهم‌ترین وظیفه دولت‎مردان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرکرد، پاسداری از ارزش‎ها و آرمان‌های انقلاب را مهم‌ترین وظیفه و مسؤولیت دولتمردان دانست و گفت: دولتمردان از هیچ حرکتی برای حفظ حیثیت نظام دریغ نکنند.
حجت الاسلام فاطمي، امام جمعه موقت شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، عاقبت بخیری، سعادت در دنیا و آخرت و رسیدن به درجات بالای معنوی و انسانی را در گرو رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری دانست.
 
وی با تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت به بیان فضائل و برکات ماه ذی الحجه پرداخت و اظهار داشت: دهه ذی الحجه، ایامی معرفت ساز و بنا به گفته بزرگان ایام المعلومات برای مسلمانان به حساب می‌آید که غفلت از این ماه پر برکت خسران و بی بصیرتی است.
 
حجت الاسلام فاطمی روز عرفه، عید سعید قربان و غدیر خم را یک حلقه اتصال پیوسته به هم دانست و تصریح کرد: ما در روز عرفه در محضر خدای متعال تضرع و درخواست بخشش می کنیم و در عید قربان هوای نفسانی را قربانی و در عید سعید غدیر خم به دریای بی کران معارف اهل بیت عصمت و طهارت متصل خواهیم شد.
 
وی افزود: عبادت، روزه‌داری و کمک به مستمندان در ایام ماه ذی الحجه از ثواب و پاداشی بسیار بالا و ارزشمند برخوردار است؛ بنابراین بکوشیم از این ماه بهترین بهره و استفاده را ببریم.
 
حجت‌الاسلام فاطمی به نهم ذی الحجه روز عرفه اشاره و خاطرنشان کرد: روز عرفه روز نیایش و بندگی به درگاه خدای متعال است و در احادیث بسیاری آمده است که دعا و حاجات بندگان در این روز به درجه استجابت خواهد رسید.
 
وی امانت داری و قضاوت عادلانه را دو ویژگی بارز انسان مؤمن برشمرد و گفت: در احادیث فراوانی نقل شده است که انسان مؤمن را از روی طول رکوع و سجودش نشناسید بلکه او را به میزان امانت داری و وفای عهد بشناسید.
 
امام جمعه موقت شهرکرد تقلب در انجام امور را یکی از معضلات امروز جامعه دانست و گفت: یکی از عواملی که لقمه‌ها را در جامعه حرام می‌کند تقلب و خیانت در انجام مسؤولیت‌ها است که بدبینی مردم و گسترش فساد را در جامعه در پی دارد.
 
وی در ادامه با تقدیر از مواضع قاطعانه ریاست جمهوری در مجمع سازمان ملل متحد، بر ضرورت حفظ عزت و اقتدار نظام در همه عرصه تأکید کرد و گفت: عزت، اقتدار و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها باید حفظ شود.
 
حجت‌الاسلام فاطمی با آروزی موفقیت برای دولت یازدهم در به نتیجه رساندن سیاست‌های داخلی و خارجی، پاسداری از ارزشها و آرمان‌های انقلاب را مهم‌ترین وظیفه و مسؤولیت دولتمردان دانست و تأکید کرد: دولتمردان از هیچ حرکتی برای حفظ حیثیت نظام دریغ نکنند./9457/پ201/ب2
ارسال نظرات