۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۳۹۳۶
امام جمعه تبریز:

وابستگی به بیگانگان برخلاف عزت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وابستگی به بیگانگان برخلاف عزت اسلامی و عظمت جمهوری اسلامی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار کارکنان اداره کل دامپزشکی استان که در آستانه فرا رسیدن عید قربان ترتیب یافت، اظهار داشت: خودکفایی در عرصه های کشاورزی و دامپروری ضرورت لام برای استقلال غذایی کشور است.


وی با بیان این‌که وابستگی به بیگانگان برخلاف عزت اسلامی و عظمت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: با وجود زمین‌های بسیار حاصلخیز در سراسر کشور و زمینه های بسیار مطلوب برای توسعه صنعت دامپروری، باید در این زمینه بیش از پیش اهتمام و تلاش داشته باشیم.


نماینده خبرگان رهبری یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی را خودکفایی کشور در عرصه های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری دانست و افزود: به برکت انقلاب اسلامی تمامی دام ها در داخل کشور به صورت شرعی ذبح می شود و گوشت هایی که از کشورهای خارجی وارد می شود به صورت اسلامی و با نظارت ناظر شرعی ذبح می شوند.


آیت الله شبستری ادامه داد: هرآنچه که از حیوان زنده گرفته می شود مثل شیر، کره و ماست پاک است ولی در خصوص استفاده از اجزای حیوان مرده مثل گوشت یا پوست آن همانند استفاده در صنعت چرم اگر شرایط ذبح اسلامی در آن رعایت نشده باشد استفاده از آن مشکل دار است.


وی با بیان این‌که استفاده از گوشتی که ذبح شرعی آن شبهه‌دار وجود دارد، بر فرد مسلمان جایز نیست، گفت: اسلام بر حلال بودن تغذیه بسیار تاکید دارد، چراکه این طعام فقط طعام جسمی و ظاهری نیست، بلکه بر روح انسان نیز تأثیر می گذارد، بنابراین انتظار داریم دولت خدمتگذار در تأمین تغذیه پاک اهتمام داشته باشد.


امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت روحانیان ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان، گفت: بهداشت و سلامتی دام و طیور یکی از مقوله های مهم در جامعه است که به طور مستقیم با جان و حیات مردم در ارتباط است که اداره کل دامپزشکی دراین خصوص رسالت سنگینی بر عهده دارد.


همچنین بهراد زندیه، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار داشت: این اداره کل برای نظارت بر بهداشت و ذبح شرعی دام ها در عید قربان تعداد 36 اکیپ ثابت و 52 اکیپ سیار متشکل از ناظران شرعی و بهداشتی در سطح استان تدارک دیده است.


وی تأمین امنیت غذایی و خودکفایی غذایی را اهتمام جدی دولت تدبیر و امید دانست و افزود: توسعه پایدار مقوله ای است که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده و سیاست های دولت یازدهم دراین زمینه افزایش صادرات و کاهش واردات است./935/پ203/ب

ارسال نظرات