۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۲۳۹۹۴
امام جمعه بیرجند:

داعش ارتش خصوصی آمریکا برای ایجاد تفرقه است/ اسلام بدون سیاست خطری برای غرب ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بیرجند با بیان این که داعش ارتش خصوصی آمریکا در منطقه خاورمیانه است، گفت: آمریکا با استفاده از داعش به دنبال ایجاد تفرقه و جلوگیری از ایجاد وحدت میان امت اسلامی است.
حجت الاسلام رضايي بيرجندي_ نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در خطبه های نماز عید قربان با بیان این که  قربان، نماد وحدت، انسجام و یکپارچگی مسلمانان جهان است، گفت: دشمن همواره از اتحاد امت اسلامی هراسناک بوده به خاطر همین با تقویت فرقه گرایی در میان مسلمانان و ایجاد داعش می خواهد از وحدت و قدرت روز افزون امت اسلامی جلوگیری کند.

 

وی با اشاره به این که عید قربان روزی است که انسان در نفس خود به وحدت و یکپارچگی رسیده و سراسر وجودی او نمودی برای خداوند و بازگشت به سوی او می شود، گفت: مسلمانان باید از نعمت اعیاد بزرگ اسلامی مانند عید قربان استفاده کرده و این اعیاد را مقدمه ای برای افزایش وحدت در میان خود قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که انسان در روز قربان تقوای الهی را در خود زنده می کند، گفت: انسان باید در تمامی طول حیات خود سعی کند تقوا را در خود زنده نگه دارد و از این نعمت الهی و ملکه ذهنی برای دوری از گناه استفاده کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به این که در عصر کنونی تحقق و حفظ وحدت یکی از نیازهای ضروری جهان اسلام است، گفت: تفکر اهل بیت و پیامبر(ص) منادی وحدت و اتحاد میان مسلمان بوده و به هیمن دلیل حضرت علی(ع) رنج جانکاه سکوت را به جان خرید و برای حفظ وحدت امت اسلامی سکوت اختیار کردند تا تفرقه بر امت اسلامی حاکم نشود.

 

وی با بیان این که تا رسیدن به تفکر اهل بیت(ع) فاصله زیادی داریم، گفت: بعضی از مسلمانان از نظر فکری مستضعف هستند که باید برای آنها پیامدها و اثرات نظام وحدت بر جهان اسلام تبیین شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که آمریکا می خواهد مانند مسیحیت اسلام را در درون مساجد محبوس کرده و از ورود آن به اجتماع و عرصه سیاست جلوگیری کند، گفت: اسلامی که سیاسی نباشد هیچ خطری برای غرب و هم پیمانان آن ندارد.  

 

حجت الاسلام  والمسلمین رضایی همچنین با اشاره به باشکوه برگزار کردن جشن های هفته ولایت، گفت: هر چند نباید در برگزاری جشن های دهه ولایت حساسیت برادران اهل سنت را برانگیخت اما در عین حال پیرو امیرمومنان بودن یک افتخار برای تمامی مسلمانان است و باید این افتخار را به تمامی مسلمانان و تمامی نسل های آینده همانطور که رسول اکرم (ص) فرموده اند منتقل کنیم.

 

وی با اشاره به این که باید اصل غدیر برای امت اسلامی بازگو شود، گفت: کتمان غدیر بزرگترین خیانت به بشریت است و کسی که حب علی (ع) و اهل بیت را در سینه نداشته باشد نمی تواند ادعا کند در اسلام خود صادق بوده است.

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن قدردانی از حضور مردم در نماز عید، از امت اسلامی خواست همواره در مسیر بندگی خداوند با تقوا و اخلاص گام بردارند./968/پ201/ب4

ارسال نظرات