۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۲۴۲۳۱

ارسال 546 اثر از 33 کشور جهان در نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور روز قدس

خبرگزاری رسا ـ دبیر هیأت داوران نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس گفت: 546 اثر از 33 کشور جهان در این جشنواره حضور داشتند که 156 اثر به وسیله هیأت انتخاب به نمایشگاه و داوری نهایی راه یافتند.
روز قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر هیأت داوران نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس در اختتامیه این جشنواره در موزه «هنرهای معاصر فلسطین» گفت: 546 اثر از 33 کشور جهان در این جشنواره حضور داشتند که از میان 546 اثر، 372 اثر در بخش اصلی و 174 اثر در بخش ویژه شرکت کردند.

 

رییس خانه کاریکاتور ایران با بیان این که داوری در دو بخش انجام شد، ابراز داشت: 20 مرداد 93، سه نفر از کاریکاتوریست های ایرانی، بهرام ارجمندیان، سعید فرهنگیان و حمیدرضا مسیبی به داوری اولیه پرداختند و 118 اثر از مجموع 372 اثر شرکت کرده در بخش اصلی و 45 اثر از مجموع 174 اثر شرکت داده شده در بخش ویژه و در مجموع  156 اثر به وسیله هیأت انتخاب به نمایشگاه و داوری نهایی راه یافتند.   

 

شجاعی طباطبایی افزود: هیأت داوران اصلی آقایان جواد علیزاده و مسعود شجاعی طباطبایی از ایران و هیکابی دمیرچی از ترکیه بود که ششم مهر با برگزاری جلسه ای در خانه کاریکاتور ایران مرحله نهایی داوری را برگزار کردند.

 

وی مطابقت اثر با موضوع های اعلام شده، استفاده درست از عناصر بصری یا ارایه هنرمندانه ایده را از معیارهای انتخاب آثار برگزیده دانست و افزود: معیارهای دیگری همچون نوآوری و بدعت و خلاقیت، برقراری ارتباط سریع مخاطب با اثر، آشنایی با موضوع روز و داشتن زبان تصویری گویا و توجه به نشانه شناسی عناصر از معیارهای انتخاب اثر برگزیده بود که بر اساس این معیارها، آثار برگزیده معرفی شد./805/پ203/ب4

ارسال نظرات