۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۲۴۲۳۸
دبیر جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس:

دومین جشنواره کاریکاتور روز قدس با محوریت ضرورت تسلیح کرانه باختری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس گفت: امروز کاریکاتوریست های غیر مسلمان غربی و شرقی تسلیح کرانه باختری را به عنوان راه حل دفاع مردم فلسطین از خود به تصویر می کشند در حالی که تا چند سال پیش تسلیح مردم فلسطین در نگاه مردم جهان امر مذمومی بود.
غزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علیرضا عارف حسینی، دبیر جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس عصر چهاردهم مهرماه در اختتامیه این جشنواره در موزه «هنرهای معاصر فلسطین» گفت: شروع این جشنواره با تشویق ها و پشتیبانی معاونت تبلیغات دفتر مقام معظم رهبری بود که بر اساس آن فراخوان این جشنواره، در ابتدای ماه مبارک رمضان اعلام شد.

 

وی افزود: هنگام اعلام فراخوان هنوز تهاجم اخیر اسراییل به غزه صورت نگرفته بود اما پس از اعلام این فراخوان، آغاز این تهاجم ناجوانمردانه موجب استقبال بیشتر هنرمندان کشورهای مختلف از این فراخوان شد و کاریکاتور ها نیز به سمت غزه سوق پیدا کرد.

 

دبیر جشنواره بین المللی کاریکاتور روز قدس با بیان این که بخش ویژه «تحرکات تکفیری برای فراموش کردن مسأله فلسطین» با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری و رییس جمهور درباره پشت پرده ایجاد گروه های تکفیری ایجاد شد، گفت: در این مسیر، نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه بیداری اسلامی، خانه کاریکاتور ایران و موزه هنرهای معاصر فلسطین، خبرگزاری ابنا و مجمع جهانی اهل بیت(ع) را یاری کردند.

 

وی درباره تعداد و کیفیت شرکت کنندگان بیان داشت: 199 نفر از 33 کشور با 372 اثر در بخش اصلی و 182 اثر در بخش ویژه از کشورهای مختلفی همچون افغانستان، فرانسه، قزاقستان، ایتالیا، بحرین، بلژیک، برزیل، تونس، سوییس، ترکیه، سوریه، کلمبیا، صربستان، فلسطین، مراکش، کوبا، هلند، هندوستان، چین و یونان در این جشنواره حضور داشتند و پس از داوری 163 اثر به بخش اصلی مسابقه راه یافتند.

 

عارف حسینی با اشاره به مضمون برخی کاریکاتورهای رسیده به جشنواره اظهار داشت: تا چند سال پیش مسلح شدن فلسطین برای دفاع از خودشان در نگاه مردم جهان امری مذموم بود اما امروز  هنرمندان کاریکاتوریست غیر مسلمان غربی و شرقی کاریکاتوری در دفاع از تسلیح مردم فلسطین می کشند و راه حل مسئله فلسطین را تسلیح کرانه باختری برای دفاع مردم فلسطین از خود می دانند.

 

وی با اشاره به توجه هنرمندان کشورهای مختلف به ضرورت تسلیح کرانه باختری برای نجات مردم فلسطین از ظلم و ستم اسراییل گفت: در صدد هستیم چنان چه حمایت های لازم انجام شود، دور دوم جشنواره را با محوریت ضرورت تسلیح کرانه باختری برگزار نماییم./805/پ203/ب4

ارسال نظرات