۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۲۴۸۶۳

اسلام آمریکایی به دنبال ایجاد اختلافات مذهبی و افراطی‌گری در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که آمریکا به دنبال تقویت نقاط اختلاف در میان مسلمانان است تا بتواند به منافع خود دست پیدا کند، گفت: اسلام آمریکایی بر نقاط اختلاف مذهبی تاکید کرده و می خواهد افراطی گری را در میان مردم ترویج دهد.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی‌بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در خطبه های نماز جمعه با بیان این که اسلام آمریکایی بر نقاط اختلاف تاکید داشته و می خواهد در میان مسلمانان افراطی گری را ترویج داده و آنها رابه جان یکدیگر بیاندازند، گفت: امام علی (ع) چندین سال به خاطر وحدت اسلامی سکوت کرد و آخر در راه حفظ همین وحدت به شهادت رسید و رستگار شد.

 

وی با بیان این که اسلام ناب محمدی بر وحدت تکیه کرده و از مسلمانان به نام امت واحده یاد می کند، گفت: ما باید بین اسلام اصیل و اسلام آمریکایی فاصله بگذاریم و بر نقاط وحدت تکیه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه با بیان این که عید غدیر بزرگترین عید برای امت اسلامی است، گفت: ما باید همانطور که در عید نوروز به همه تبریک می گوییم در عید غدیر هم به همین شکل رفتار کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی‌بیرجندی با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری تحولات سه دهه اخیر نوید بخش نظم نوین ضد استکباری است، ادامه داد: تحولات جدیدی که در خاورمیانه و عراق در حال رخ دادن است نوید این نظم را به ما می‌دهد.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران جایگاه محوری در این نظم دارد، گفت: بنابراین ما نه تنها باید کشورمان را بسازیم بلکه باید جایگاه اساسی در این نظم داشته باشیم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به مناسبت های هفته، گفت: راه اندازی وزارت اطلاعات یکی از کارهای بنیادی و مهمی بود که در نظام صورت گرفت و تاکنون بسیاری از توطئه هایی که نظام اسلامی را تهدید می کرده است به خاطر وجود همین نهاد خنثی شده و این نهاد چشم بینای نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی‌ بیرجندی با بیان این که مردم همیشه قدردان فعالیت نهادهای امنیتی از جمله وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در کشور هستند، گفت: مردم بازو های اجرایی وزارت اطلاعات هستند و هر گاه موردی مشکوک را می بینند باید در اسرع وقت به این نهاد اطلاع رسای کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

 

وی از معارفه امامان جمعه جدید شهرستان‌های خوسف و اسدیه خبر داد، گفت: حجت‌الاسلام علیرضا حسینی به عنوان امام جمعه جدید اسدیه و حجت‌الاسلام حامد شاه‌بیگی به عنوان امام جمعه شهرستان خوسف معرفی شدند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که در حال حاضر وحدت خوبی بین اهل سنت و اهل تشیع در اسدیه وجود دارد، یادآور شد: علمای شیعه و سنی پرچم اسلامی را با وحدت خود برافراشته نگه دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ‌بیرجندی یادآور شد: در حال حاضر حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی شیعه و سنی در نهایت وحدت و برادری در کنار یکدیگر مشغول فعالیت هستند و به نیازهای دینی مردم بر مبنای تاکید بر وحدت و تعالی نظام اسلامی پاسخ می دهند.

 

لازم به ذکر است در پایان خطبه های نماز جمعه با حضور علما و طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی از اثر جدید حجت الاسلام رضایی بیرجندی با عنوان صبح عاشقان در شرح دعای صباح امیرمومنان(ع) رونمایی شد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات