۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۲۵۱۱۵
مسؤول دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان:

لزوم ثبات قدم در عقیده، ویژگی برجسته طلبه دینی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب گفت: شما سرباز امام زمان(عج) هستید که در خانه ای قدم می گذارید که منتسب به ایشان است، از این رو در ابتدای راه با امام خود عهد ببندید که در این راه استقامت می ورزید.
خواهران طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، منصوره اعدای، مسؤول دفتر امور خواهران  مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان، عصر شنبه در همایش «راه دل» که وی‍ژه طلاب جدید الورود، با حضور مسؤولان، اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان برگزارشد، گفت: ویژگی طلبه از کردار و رفتار او مشخص می شود از این رو سعی کنید، سلوک و زی طلبگی را رعایت کنید.

وی به فضیلت های حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند:«برای برادرم حضرت علی(ع)، فضیلت هایی را نقل کرده اند که هیچ کس غیر خدا نمی تواند شمارش کند.»

اعدای اظهار کرد: در روایت آمده است هر کس یک فضیلت از فضایل حضرت علی(ع) را ذکر کند و بگوید در حالی که اقرار و اعتراف به این فضیلت و ولایت داشته باشد، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد، اگر چه در روز قیامت با گناه جن و انس محشور شود.

مسؤول دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان  با اشاره به این که ذکر، یاد و نگاه به حضرت علی(ع) عبادت است، گفت: ایمان هیچ بنده ای قبول نمی شود، مگر این که قبول ولایت کند و برائت از دشمنان ولایت داشته باشد.

وی با اشاره به این که طلاب رسالت سنگینی بر دوش دارند، ابراز کرد: حوزه علمیه خراسان، طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده است، دو دوره سفیران هدایت و بلند مدت را برای طلاب در نظر گرفته است، شما مبلغ دین خداوند هستید، بنابراین از این فرصت ها استفاده کنید؛ چرا که عمر، چون ابر در گذر است. 

اعدای خطاب به طلاب جدید الورود اظهار کرد: شما سربازان امام زمان(عج) هستید که در خانه ای قدم می گذارید که منتسب به امام عصر(عج) است، از این رو در ابتدای راه با امام خود عهد ببندید که در این راه استقامت می ورزید.

وی افزود: مسیر سختی در پیش دارید و امکان دارد که دچار لغزش شوید، از این رو با صبر و حلم حرکت کنید و از خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) کمک و یاری بگیرید، شما در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) قرار دارید از این رو در زمان سختی و مشکلات به ایشان متوسل شوید.

مسؤول دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان گفت: شما طلاب زمانی که در این مسیر قدم می گذارید و در عرصه علم وارد می شوید، باید به امور پژوهشی و تحقیقی همت گمارید و در این راستا می بایست نسبت به زندگی ائمه معصومین(ع) آشنایی پیدا کیند و تمام زوایای مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

اعدای اظهار کرد: حوزه فعالیت های خود را در سه قالب آموزشی، فرهنگی و پژوهشی ارائه می دهد که در بخش پژوهشی، مباحثی فراتر از فوق برنامه همچون فراخوان مقاله و جشنواره ها در نظر گرفته می شود، که تا به امروز، خواهران حوزه خراسان مقامات بسیاری در سطح کشور کسب کرده اند.

مسؤول دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان گفت: شما با عشق به معنویت و ولایت در این راه قدم گذاشته اید، ویژگی طلبه از کردار و رفتار او مشخص می گردد. از این رو سعی کنید، سلوک و زی طلبگی را رعایت کنید؛ چرا که شما معرف دین اسلام هستید./1309/پ202/ب

ارسال نظرات