۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۲۵۴۷۶
استاد حوزه علمیه:

فلسفه بعثت انبیا عبودیت انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که فلسفه بعثت انبیا عبودیت انسان ها است گفت: همه انبیای الهی به آمدن آخرین پیامبر بشارت داده اند و ایشان نیز ما را به ولایت عل (ع) بشارت داده است.
آيت الله عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی عباسی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در جشن میثاق و مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه زنجان که به مناسبت عید غدیر خم در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد سخنران روز غدیر را خداوند متعال عنوان کرد و گفت: امروز همه ما باید مستمع باشیم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سخنران امروز خداوند متعال است که در مورد حقیقت هستی سخن می گوید و مخاطب ایشان نیز تمام هستی و عالم هستند پس به دقت به این سخنان گوش فرا دهید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه فلسفه بعثت پیامبران را عبودیت انسان ها دانست و اظهار داشت: تمام انبیای الهی مبعوث شده اند تا انسان ها را عبد و بنده خداوند کنند و از این رو فلسفه بعثت چیزی جز این نیست و همه پیامبران نیز به مردم آمدن پیامبری را بشارت داده اند که نسبت به دیگر پیامبران جامعیت دارد و ایشان نیز ما را به ولایت علی (ع) بشارت داده است.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه علم بدون عمل را بی فایده خواند و تصریح کرد: علم اگر با عمل همراه نباشد نمی تواند انسان را پرواز دهد بنابراین برای پرواز و رسیدن به کمال مطلوب هم علم و هم عمل لازم است تا انسان به ملکوت اعلی هدایت شود.

 

وی در ادامه با اشاره به روایات، عالم بدون عمل را مانند درخت بی ثمر توصیف و تأکید کرد: در روایات فراوان آمده است که عالم باید علمش به همراه عمل باشد و آن را به درخت مثمر ثمر تمثیل کرده اند که وقتی میوه هایش رسید، می افتد اما این دو یک فرق با هم دارند و آن این که وقتی میوه ای رسید از درخت می افتد ولی وقتی عالمی به مقتضای علمش عمل کرد بالا می رود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در پایان طلاب را به داشتن برنامه تهذیبی و معنوی مشخص ترغیب کرد و گفت: طلاب باید برای خود برنامه داشته باشند و افزون بر برنامه های زندگی و درسی، برنامه ای نیز برای تهذیب عملی خود داشته باشند خصوصا برنامه های شب زنده داری هیچ وقت فراموش نشود یا به قول علما طلاب سعی کنند «سحر» داشته باشند.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم که عصر امروز برگزار شد 12 نفر از طلاب حوزه های علمیه زنجان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات