۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۲۵۷۳۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت تبیین روز مباهله از سوی مبلغان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) تهران با تاکید بر اهمیت واقعه مباهله گفت: روایت این واقعه باید بیشتر نشر پیدا کند و ما وظیفه داریم که این واقعه را بیان کنیم و آن را الگو قرار دهیم.
حجت الاسلام سينايي

حجت الاسلام مجید سینایی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه و اهمیت واقعه مباهله گفت: واقعه مباهله یکی از منابع فقهی ما برای انجام این کار است، خود مباهله یک داستان ساده نیست، یک واقعیت تاریخی است و این واقعه یکی از منابع شریعت است.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابو طالب(ع) با اشاره به وظیفه مبلغان در این باره خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف برای خود ائمه جماعات و مبلغان این است که مانند پیامبر(ص) در موارد لزوم جان خود را فدای دین و اعتقادات کنند.

 

وی باتاکید بر وظیفه رسانه در این باره افزود: رسانه ها وظیفه بزرگی در این باره دارند و تا بحال آنگونه که باید به این موضوع نپرداخته اند، این موضوع می تواند به فیلمی با کیفیت تبدیل شود و همچنین مبلغان باید موضوع مباهله را در سخرانی ها، نشست ها و... قرار دهند و بیشتر از قبل به آن توجه کنند.

 

حجت الاسلام سینایی در ادامه گفت: هر کسی باید نسبت به استعداد و کاری که انجام می دهد، در نشر این موضوع هم کاری کند؛ شاعران، نویسندگان، سخرانان، استادان وغیره باید این موضوع را در کارهای خود قرار دهند و همچنین از آن الگو بگیرند.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره به این‌که بیان این موضوع لطمه ای به وحدت مسلمانان نمی زند گفت: وحدت به معنای این نیست که ما حقایق را بیان نکنیم، ما در این موضوع سر تفرقه نداریم، در حال حاضر دشمن مشترک همه مسلمانان و بشریت آمریکاستٰ مسلمانان منافع مشترکی دارند که باید پی گیری شود،  همچنین باید وقایع تاریخی را همان گونه که بودند بیان کنیم و بگذاریم خود مردم انتخاب کنند؛ وحدت به معنای دوستانه مذاکره کردن است.

 

وی درباره نبردن صحابه از سوی پیامبر برای مباهله تصریح کرد: انتخاب کسانی که همراه پیامبر به مباهله آمدند از سوی خداوند بود و  پیامبر مامور انجام آن بودند، کسانی که همراه پیامبر به مباهله آمدند محبوب ترین بندگان نزد خداوند هستند و شاید این یکی از دلایل انتخاب آنان برای این کار است.

 

حجت الاسلام سینایی با تاکید بر وظیفه مسلمانان در این باره اظهار داشت: روایت این واقعه باید بیشتر نشر پیدا کند، ما وظیفه داریم که این واقعه را بیان کنیم و آن را الگو قرار دهیم و یکی از آموزه های این حادثه تاریخی این است که پیامبر عزیزترین افراد خانواده خود را برای تبلیغ دین آوردند./9664/ت302/ب4

ارسال نظرات