۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۲۶۰۰۰
به همت مؤسسه موعود عصر؛

نشست سیر تحول و عمل ابلیس از هبوط آدم تا مجامع مخفی معاصر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست سیر تحول و عمل ابلیس از هبوط آدم تا مجامع مخفی معاصر با عنوان «قبیله لعنت» به همت مؤسسه موعود عصر برگزار شد.
همايش علمي، نشست علمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست ماهانه موسسه موعود عصر با عنوان سیر تحول و عمل ابلیس از هبوط آدم تا مجامع مخفی معاصر «قبیله لعنت» با سخنرانی اسماعیل شفیعی سروستانی، مدیرمسؤول موسسه فرهنگی موعود عصر و سردبیر ماهنامه موعود عصر امروز پنجشنبه 24 مهرماه در سالن غدیر مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


در این نشست اسماعیل شفعیی سروستانی با بیان اینکه عصر حاضر، عصر انفجار اطلاعات است، گفت: اطلاعات در دوره حاضر به صورت تنقلات، از هرمکان و در هر زمانی وارد ذهن می شود در حالی که شخصی که اطلاعات را در یافت می کند به دنبال سندی نمی گرددو در نتیجه  دچار نوعی رودل ذهنی می شود.


وی افزود: این رودل ذهنی باعث، بی قراری آشفتگی و در نهایت  نوعی ساده لوحی را در فرد ایجاد می کند. همان گونه که منشا این ساده لوحی از آمریکا آغاز شد و رسانه ها هرچه را خواستند در میان مردم این کشور القا کردند و مردم آمریکا دچار بمباران اطلاعاتی قرار گرفتند. 


مدیرمسؤل موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) با اشاره به کمبود مطالعه در میان دانش آموزان تصریح کرد: عدم مطالعه و آگاهی باعث می شود که دانش آموزان مورد هجمه  اطلاعات بی منبع  و مرجع قرار گرفته و آسیب پذیری در میان آن ها گسترش یابد.


سروستانی گفت: اطلاعات در ذهن باید مثل نخ تسبیح متصل به هم باشد و هر آنچه در کشکول ذهن قرار می گیرد نباید به صورت پراکنده و از هر منبعی در ذهن قرار گیرد، در غیر این صورت شخص شیوه راه رفتن خود را فراموش می کند.


وی در ادامه با اشاره به موضوع کتاب های خود در دو عنوان قبیله رحمت و قبیله لعنت افزود:  قبیله رحمت عنوان کتابی بود که در یک جلد با الهام از دعای ندبه تهیه شد تا به جوانان کمک کند خود را از آشفتگی ذهنی رها کنند. قبیله لعنت نیز که 6 جلد آن نگارش یافته است، پیش بینی می شود که  تا ده جلد نیز افزایش یابد، نقطه عطف آن به صبحگاه آفرینش مربوط است.


سردبیر ماهنامه موعود ادامه داد: بعد از فرمان خداوند که انسان را خلیفه خود بر زمین قرار داد همه فرشته ها در برابر انسان سجده کردند به جز ابلیس که نافرمانی کرد. در واقع حسد ابلیس علیه انسان نقطه عطف نافرمانی در مقابل خلیفه خدا بر روی زمین شد.

 

گفتنی است،هشتاد و پنجمین نشست ماهانه موسسه موعود عصر(عج) در حالی روز پنجشنبه برگزار شد که فصل جدیدی از سلسله نشست‌های ماهانه با محوریت مطالعات فرهنگی برای علاقه‌مندان گشوده شد و نشست هشتاد و شم نیز در 29 آبان ماه برگزار خواهد شد./9594/پ202/ب4

ارسال نظرات