۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۲۶۰۴۳
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

زیارت عاشورا حدیث انتظار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که زیارت عاشورا حدیث انتظار است،‌گفت:جان زیارت عاشورا آمادگی برای روبرو شدن با یاغیان راه سفیانی‌های زمان است.
 حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرنگاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه 24 مهرماه در هیأت شهدای گمنام که در حسینیه قهرودی‌های تهران برگزار شد، گفت: امام زمان(عج) به سید رشتی عاشورا،‌ جامعه و نافله را توصیه کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در این فصل که شب‌ها طولانی هستند خود را از نماز شب محروم نکنید، افزود: نماز شب چیزی است که در خود قرآن به آن خیلی تاکید شده است و خدا در مورد هیچ چیزی مثل نماز شب، مرموز صحبت نکرده است. کسانی که شب‌ها برای نمازشب بستر را خالی می‌کنند، هیچ کس نمی‌داند خدا برای این افراد چه چیزی در نظر دارد. در واقع خداوند برای این افراد چیزهای سری در نظر دارد که هیچ کس از آن آگاه نیست.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زیارت عاشورا گفت: زیارت عاشورا حدیث انتظار است و جان زیارت عاشورا آماده شدن برای روبه رو شدن با یاغیان راه ابن زیادها، شمرها و سفیانی‌های زمان است که ما در زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم که ما بتوانیم خون‌خواهی امام حسین(ع) را بکنیم و این آمادگی، آمادگی ذهنی نیست این تعمیق نظامی، فرهنگی و ریشه دار شدن در معرفت است، این آمادگی همه جانبه است که وقتی حضرت تشریف بیاورند نظام زندگی یک نظام دیگری می‌شود که تا نبینیم نمی‌توانیم آن را توصیف کنیم.

 

وی با بیان اینکه وقتی وجود مبارک امام زمان(عج) تشریف بیاورند دست مبارکشان را بر سرها می‌کشند و عقل‌کامل می‌شود افزود: وقتی شعور و دریافت بالا رفت، بینش اوج گرفت آدم به چیزهای پست علاقه پیدا نمی‌کند. این طور نیست که نفس چیزی خلاف شرع بخواهد. در واقع جوان، یوسف می‌شود. چیزهایی می‌بیند که دلش دیگر هوا و هوس چیز دیگری جزء خدا را نمی‌کند.

 

زیارت جامعه، انسان را به توحید ذاتی وصل می‌کند

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه زیارت شریف جامعه کبیره اتصال به همه عناصر نوری است گفت: زیارت جامعه ما را به این چهارده نور متصل می‌کند و گویا ما به کر وصل شده ایم. ما در زیارت جامعه می‌خوانیم که من شهادت می‌دهم نور و طینت شما واحد است. شما یک نور در چهارده آینه را نشان می‌دهید.

 

وی با بیان این‌که زیارت جامعه چهارده نور را در یک نور نشان می‌دهد، گفت: یعنی فرد به وحدت حقه نائل می‎‎‎‎‎‎‎شود، از توحید افعالی و صفاتی عبور می‏کند و به توحید ذاتی‌ می‌رسد. هرکس در آینه خدا نگاه کند همه عالم را خدا می‌بیند و دیگر جزء نگر و کثرت نگری نمی‌کند و توجه به این مرکز واحد باعث می‌شود دیگر انسان دچار حواس‌پرتی نشود.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که حضرت امام(ره) به این وحدت حقه رسیده بود، گفت: برای این بود که نه جنگ حواس او را پرت کرد و نه حکومت‌داری. نه از قرآن خواندن باز ماند و نه از نمازشب‌هایی که یک ساعت ونیم طول می‏کشید.

 

مباهله یک جنگ بدون شمشیر و تیراندازی است

 

این استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به آیه مباهله گفت: خداوند متعال در جریان مباهله یک روزنه جدیدی را باز کرد که اگر شما حق باشید آن زمان که حتی اگر سلاح نداشته باشید، باز هم پیروز می‌شوید، چون دیگر نیازی به سلاح ندارید. شما دل داشته باشید، دعا کافی است. دعا سلاح مومن، سپر مومن و تغییر دهنده قضا و قدر انسان است.

 

وی با بیان حدیث قدسی که خداوند می‌فرماید: مطیع من باش تا مثل من شوی، گفت: مثل خدا بودن در این است همان طور که خداوند بگوید کن، پس فیکون می شود انسان هم تا به چیزی بگوید باش همان لحظه می‌شود.

 

این استاد برجسته حوزه با اشاره به  جریان مباهله ادامه داد: در واقع مباهله یک جبهه جنگ است اما نه با تیرانداختن و شمشیر زدن، بلکه گفتند بیابید ببینیم خدا اشک و دعای چه کسی را می‌خرد. حضرت پیامبر(ص) با نصرانی‌های نجران قرار گذاشتند که خودتان، خانم‌هایتان و فرزندان بیایید.

 

وی افزود: اینها وقتی به محل قرار رسیدند رییس نصرانی‌ها که فرد پیری بود نگاه کرد، دید حضرت پیامبر(ص) به همراه یک کودک دربغل و یک کودک که دستش را گرفته و یک مرد و زن جوان آمده است. رو به قومش کرد و گفت: تردید نکنید اگر این پنج فرد دعا کنند که آن کوه پودر شود، حتما پودر خواهد شد، بیایید برگردیم./95913/پ202/ب4

ارسال نظرات